عدم نظارت بر پروژه‌های روستایی

زمانیکه پیمانکار پروژه‌های روستایی با کمترین سطح نظارت روبرو می شود ممکن است زمینه سوءاستفاده و تخلف نیز فراهم گردد

عدم نظارت بر پروژه‌های روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: یکی از مشکلاتی که سالها بعد گریبان زیرساخت های روستایی را به خصوص در مواجهه با مخاطراتی همچون سیل و زلزله می‌گیرد، عدم نظارت بر پروژه های عمرانی روستایی و تخلفات پیمانکاران این پروژه ها است.

 نرگس در جلسه توجیهی آموزشی مسئولین امور فنی و مالی دهیاری های استان اظهار داشت: زمانیکه پیمانکار پروژه‌های روستایی با کمترین سطح نظارت روبرو می شود ممکن است زمینه سوءاستفاده و تخلف نیز فراهم گردد و این موضوع در یک بازه زمانی بلند مدت مشخص می شود.

وی افزود: از بین رفتن بیت المال و تضییع حقوق مردم روستا در این گونه موارد با نظارت قابل پیشگیری است و این برنامه یکی از مهمترین اولویت های کاری دفتر امور روستایی استانداری می باشد.

غلامپور همچنین گفت: مسئولین امور فنی‌ دهیاری‌ها همانطور که از عنوان سمت آنها مشخص است مسئولیت مستقیم در نظارت فنی بر پروژه های روستایی، صدور پروانه‌های ساختمانی و عقد قراردادهای دهیاری‌ها دارند و هرگونه بروز تخلف در این زمینه ها متوجه آنها خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان به مسئولیت امور مالی دهیاری‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین‌ امور مالی دهیاری ها نیز با نظارت بر امور مالی پروژه‌های روستایی و انجام امور مالی دهیاری ها می بایست کمال دقت وشفافیت را در انجام وظایف خود داشته باشند تا بودجه های محدود دهیاری ها به بهترین نحو هزینه شوند.

غلامپور خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی مسئولین امور فنی و مالی دهیاری ها در برنامه سالیانه ما قرار دارد و در راستای پیشگیری از تخلفات احتمالی و تفهیم کامل مسئولیت‌ها و وظایف و همچنین تبعات ناشی از اهمال کاری ادامه خواهد داشت.