ظرفیت گردشگری استان بوشهر به ۲۰ میلیون نفر افزایش می یابد

ظرفیت گردشگری استان بوشهر به ۲۰ میلیون نفر افزایش می یابد

استاندار بوشهر گفت: در نوروز سال جاری شاهد حضور هشت میلیون و ۵۲۹هزار و ۳۹۱ هزار نفر شب اقامت در استان بودیم براین اساس برای چهار سال آینده این ظرفیت باید به ۲۰ میلیون نفر برسد.

احمد محمدی‌زاده افزود: مردم بوشهر از گذشته تاکنون به مهمان نوازی شهره بوده و با توجه به وجود قابلیت‌های بالای این استان در زمینه سواحل، طبیعت بکر و جذاب و دیگر پتانسیل‌ها، می‌توان در حوزه گردشگری به رشد خوب و بی نظیری رسید.

وی با اشاره به روحیه استعمار ستیزی در بین مردم بوشهر اضافه کرد: ظرفیت گردشگری مقاومت می‌تواند از دیگر زمینه‌های توسعه این حوزه در استان باشد.

محمدی‌زاده با اشاره با تلاش شبانه روزی همه دستگاه‌های متولی و خدمت رسان تصریح کرد: بی تردید میزبانی خوب مردم استان بوشهر در نوروز سال جاری زمینه‌ای برای سفر بیشتر مردم سایر مناطق کشور به این استان در سال‌های آینده خواهد بود.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط باید با آسیب شناسی و رفع کاستی‌ها آمادگی خود نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران را بیشتر کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در دنیا رتبه دوم را دارد گفت: با پرداختن به زیرساخت‌های گردشگری می‌توان زمینه رشد بی نظیر این صنعت که نقش مهم و موثری در رونق اقتصادی جامعه دارد را فراهم کرد.

وی طبیعت خوب، آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال، ساحل زیبا، ماسه ای، تمیز و با شیب ملایم و وجود کوه و دشت در کنار دریا را از جمله قابلیت‌های گردشگری استان بوشهر عنوان کرد که باید به خوبی به این فرصتها پرداخته و تقویت شود.

فعالیت ستاد خدمات سفر در استان بوشهر پایان نیافته است

استاندار بوشهر با تاکید بر مستند سازی اقدامات انجام شده در ستاد خدمات سفر  اضافه کرد: هرچند سفرهای نوروزی به پایان رسیده اما کار کارگروه ساماندهی خدمات سفر به پایان نرسیده و باید همچنان برای برطرف کردند کاستی‌ها و تقویت زمینه جذب گردشگر برای نوروز ۱۴۰۲ فعال باشد.

وی با اشاره به آغاز ماه مهمانی خدا پس از عید نوروز گفت: باید با برنامه ریزی منجسم و تامین کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان متفاوتی برای همه نیازمندان، مددجویان، نهادهای حمایتی و قشرهای مختلف رقم بخورد و این کار امکان پذیر است.

آغاز توزیع ۱۴۵هزارا بسته معیشتی

محمدی زاده اظهار کرد: در همین ارتباط ۹۰ هزار بسته معیشتی در استان در حال توزیع و ۵۵هزار بسته معیشتی نیز خاص روستائیان به صورت نیم بها در حال توزیع است.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت تامین امنیت غذایی مردم یادآور شد: براساس مصوبه شورای تامین استان ۹۰۰ فروند از لنج‌های استان بوشهر در سه ماه آخر سال گذشته نتوانستند به سفر خارجی بروند که مصوب شد همه این شناورها در سه ماه نخست امسال به سفر بروند و نیمی از کالاهای آنها تجاری و نیم دیگر مواد غذایی باشد.

وی تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی کرد که مواد غذایی به وفور در بازار یافت شود و مردم مشکلی در زمینه کالاهای اساسی نداشته باشند.

فعال شدن تعاونی مرزنشینان بعد از ۱۲ سال توقف

استاندار بوشهر در خصوص شرکتهای تعاونی مرزنشینان نیز گفت: شرکت‌های تعاونی‌های مرزنشین در اوایل انقلاب منشاء خدمات خیلی خوبی برای مردم بودند و در استان ۵۰۰ هزار عضو داشتند اما در ۱۲ سال گذشته این تعاونی‌ها تعطیل و اعضای آنها به ۲۸۰ هزار عضو کاهش یافته است.

وی بااشاره به اینکه ساز و کار فعال شدن تعاونی های مرزنشین فراهم شده است افزود: هیات مدیره این شرکت‌ها در حال بازسازی هستند و باتوجه به تعیین شدن مدیرعامل جدید تلاش می شود ای شرکت‌ها  به تامین غذا، معیشت و بهبود زندگی مردم کمک کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: دولت سیزدهم انقلابی و مردمی است پس باید مبنای اقدامات انجام شده نیز مشمول همه مردم باشد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور نیز در این آئین گفت: بوشهر از لحاظ مدیریت و هم در عملکرد بسیار خوب کار کرد و تعداد شکایت‌های رسیده از این استان بسیار پایین بود.

سید مصطفی فاطمی اضافه کرد: در ابتدای تعطیلات نوروز در خصوص استان بوشهر بخاطر کمبود زیرساخت‌های گردشگری نگرانی وجود داشت ولی با تدبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در این استان و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها، وضعیت اقامت در حد مطلوبی بود و مشکلات به حداقل رسید.

وی تاکید کرد: بوشهر در حوزه تجارت دریایی پتانسیل خوبی دارد و باید با معرفی بیشتر در حوزه بین‌الملل، به اقتصاد گردشگری این استان کمک شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز گفت: بی شک اگر همت جمعی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های متولی و پرتلاش ستاد اجرایی خدمات سفر نبود این رضایت‌مندی وجود نداشت و این موضوع نشان از انگیزه جهادی و انقلابی مدیران استان دارد.

اسماعیل سجادی منش ادامه داد:با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه گردشگری دریایی، امسال در این حوزه با برنامه‌ریزی قبلی، از لحاظ کمیت و کیفیت رشد خوبی کسب شد و با ۵ کشتی، ۱۱ موتورلنج و ده‌ها قایق به گردشگران خدمات رسانی شد.