طوفان فولاد؛ میلیاردی خرج کن، همه را بخر!

باشگاه جنوبی با هزینه هنگفت 5 ستاره لیگ برتری را قرمز پوش کرد

طوفان فولاد؛ میلیاردی خرج کن، همه را بخر!

باشگاه فولاد خوزستان تاکنون موفق‌ترین تیم در نقل و انتقالات زمستانی بوده است. آنها ستاره‌های پرتعدادی را به خدمت گرفته‌اند.

از قدیم همواره شنیده و باور کردیم که جذب بازیکنان مطرح در نقل و انتقالات زمستانی(نیم فصل) کار دشواری است وتیم‌ها مانند شروع فصل نمی‌توانند در این خصوص اقدام کنند. حالا باشگاه فولاد خوزستان ثابت کرد اگر میلیاردی در این بازار هزینه کنید، می‌توانید به راحتی رضایتنامه هر ستاره‌ای را از باشگاهش دریافت کنید!

فولاد اول فصل با نظر عبدالله ویسی بسته شد، اما این مربی دوام زیادی در تیم قرمز پوش جنوبی نیاورد و در هفته پنجم جایش را به جواد نکونام داد. سرمربی جدید فولادی ها در مصاحبه‌های خود بارها از بد بسته شدن تیم سخن گفت وامیدش به نیم فصل بود تا بتواند نفرات جدیدی را به تیمش اضافه کند و در راستای تقویت فولاد گام بردارد.

فولادی‌ها که نماینده ایران درلیگ قهرمانان آسیا هم هستند حالا به بهترین شکل تا الان تیم خود را در نقل و انتقالات تقویت کنند که البته این مساله هزینه هنگفتی روی دست باشگاه گذاشته است.

رضایتنامه 6 میلیاردی برای ستاره پیکان

اولین بازیکنی که در عین ناباوری راهی فولاد شد، علیرضا کوشکی ستاره جوان پیکان بود. کوشکی 21 ساله که یکی از پدیده های لیگ برتر بیست و یکم بود و در ترکیب پیکان عالی کار کرد، مورد توجه استقلال و پرسپولیس بود اما ناگهان سر از فولاد خوزستان در آورد! در این خصوص باشگاه فولاد خوزستان رقم مورد نظر پیکانی‌ها برای رضایتنامه کوشکی را پرداخت کردند و او را به خدمت گرفتند. پیکانی‌ها برای آنکه سنگ بزرگی پیش پای باشگاه های خواهان کوشکی بیندازند، مبلغ 6 میلیارد تومان برای آزادسازی اش خواستند اما این رقم توسط فولاد پرداخت شد و البته که مبلغی در حدود 2 میلیارد هم به خود کوشکی برای حضور در فولاد تا پایان فصل پرداخت شد!

دوقلوها از اصفهان آمدند

محمدرضا خلعتبری و شهاب گردان دوستاره باتجربه و شمالی فوتبال ایران هستند که امسال در اصفهان حضور داشتند. خلعتبری در سپاهان توپ می‌زد و گردان دروازه‌بان ذوب‌آهن بود. در پایان نیم فصل اما این دو بازیکن که رابطه صمیمانه ای نیز با هم داشتند مورد توجه نکونام قرار گرفتند و سریعا رضایتنامه آنها صادر شد! البته باشگاه فولاد خوزستان برای صدور رضایت خلعتبری و گردان پولی به دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن پرداخت نکرد اما گفته می‌شود رقم قرارداد خود این دو بازیکن به قدری بوده که آنها مطالبات خود از باشگاه های قبلی را ببخشند و حتی مبلغی نیز برگردانند تا بتوانند شاگرد نکونام شوند.

دو ستاره استقلال را هم خریدند!

صالح حردانی بازیکن فولاد یکی از نفرات مورد توجه فرهاد مجیدی در یکسال گذشته بوده اما هر بار انتقال او به استقلال منتفی شد. باشگاه فولاد برای آزادسازی حردانی یک سنگ بزرگ پیش پای استقلال گذاشت و آن هم آزادسازی عارف آقاسی و آرش رضاوند بود. اگرچه در ابتدا مخالفت هایی با این مساله وجود داشت، اما در نهایت مورد پذیرش واقع شد و فولادی ها توانستند با قراردادهای میلیاردی این دو ستاره استقلال را هم به خدمت بگیرند. رضاوند و آقاسی حالا به تقویت خط هافبک و دفاع فولاد کمک خواهند کرد.

پر قدرت پیش به سوی آسیا

جذب این 5 بازیکن در شرایطی از سوی باشگاه فولاد خوزستان رخ داد که نکونام اعلام کرده نقل و انتقالات تیمش پایان نیافته و یکی دو بازیکن دیگر هم احتمالا اضافه می‌شوند. این در حالی است که این باشگاه پیش از این بازیکنان مطرح و خارجی های خوبی مثل لوسیانو پریرا، آیاندا پاتوسی و موسی کولی بالی را دراختیار داشت. با این شرایط خوب حالا فولادی ها خود را برای حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا و البته نیم فصل دوم لیگ برتر آماده می‌کنند. نکونام که حالا خواسته هایش توسط باشگاه محقق شده امیدوار است بتواند نماینده شایسته ای را به مسابقات آسیایی بفرستد.