طغیان کرونا در هرمزگان

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همین طور تزریق دوز سوم واکسن کرونا از جمله بهترین راهکار‌های مهار این بیماری است

طغیان کرونا در هرمزگان

در تازه‌ترین بروز رسانی رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، هرمزگان در مسیر تند در تازه‌ترین بروز رسانی رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی وزارت بهداشت، هرمزگان در مسیر تند بحرانی شدن کرونا حرکت می‌کند.حرکت می‌کند.

در تازه‌ترین بروز رسانی وزارت بهداشت از وضعیت شهر‌های مختلف کشور، شهرستان های  بندرعباس، جاسک، پارسیان، بستک، بندرلنگه و کیش در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند. شهرستان‌های میناب، رودان، قشم، حاجی آباد، سیریک، بندرخمیر، بشاگرد، ابوموسی و هرمز نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

این در حالی است که تا هفته گذشته همه شهر‌های هرمزگان در وضعیت آبی قرار داشتند، اما متأثر از سویه‌های جدید کرونا بخصوص اومیکرون اکنون وضعیتی به سمت بحران را به خود گرفته است. به گفته سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان، استان در ۷ بهمن ماه شاهد دو فوتی و ۶۰۰ ابتلای جدید فقط در یک روز بود که نشان دهنده کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شدید شیوع دارد.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و همین طور تزریق دوز سوم واکسن کرونا از جمله بهترین راهکار‌های مهار این بیماری در کشور و جهان اعلام شده است