طرز تهیه کیک رژیمی با موز

بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند، منع مصرف شیرینی‌جات دارند

طرز تهیه کیک رژیمی با موز
کیک‌های رژیمی با شیرین کننده‌های طبیعی می‌توانند حس خوب خوردن یک کیک خوشمزه را به همراه داشته باشند

کیک‌ها از جمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند، منع مصرف شیرینی‌جات دارند و به همین دلیل نمی‌توانند از طعم خوب کیک و دسر لذت ببرند؛ اما کیک‌های رژیمی که با شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل و یا میوه تهیه می‌شوند، می‌توانند حس خوب خوردن یک کیک خوشمزه را برای این افراد به همراه داشته باشند.

کیک رژیمی با موز یکی از انواع همین کیک‌هاست که برای شیرین کردن آن از قند طبیعی میوه موز و مویز استفاده می‌شود.

مواد لازم

آرد گندم سبوس‌دار: یک و نیم لیوان

موز متوسط: ۳ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

مویز یا کشمش سیاه: ۱ لیوان

بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده: نصف پیمانه

آب جوش: نصف لیوان

طرز تهیه

۱ ـ ابتدا مویز‌ها را به مدت نیم ساعت خیس کنید؛ سپس آنها را آبکش کنید و همراه با کمی آب داخل آسیاب و یا دستگاه مخلوط کن بریزید و یک دقیقه بزنید تا پوره شوند.

۲ ـ موز‌ها را پوست بگیرید و له کنید؛ سپس موز له شده را با پوره مویز مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۳ ـ تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا پف کند.

۴ ـ مخلوط موز و پوره مویز را داخل تخم مرغ‌های زده شده بریزید و ۱ دقیقه با همزن بزنید؛ سپس آب جوش را به مواد اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید و همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید.

۵ ـ آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید؛ سپس کم کم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی از یک جهت هم بزنید. در مرحله آخر گردوی خرد شده را هم داخل مایه کیک بریزید و هم بزنید.

۶ ـ کف قالب مورد نظرتان را کاغذ روغنی پهن کنید و دیواره‌های قالب را با کره سرد چرب کنید؛ سپس کمی آرد بپاشید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند بار روی کابینت بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب کیک را داخل فر ۱۷۵ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا کیک کاملا بپزد. بعد از اینکه کیک پخت، قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملاً سرد شود؛ سپس کیک را داخل ظرف سرو برگردانید و کاغذ روغنی را از روی کیک جدا کنید. کیک رژیمی خوشمزه شما آماده است، نوش جان.