طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در فارس و بوشهر برای کاهش مصرف برق در تابستان

طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در فارس و بوشهر برای کاهش مصرف برق در تابستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه مشوق‌های تاثیر گذار وزارت نیرو برای مدیریت مصرف و عبور از تابستان امسال در نظر گرفته شده است افزود: با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان مشوق های وزارت نیرو اعمال می شود.

 یدالله حقیقی روز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران عامل برق سراسر کشور که با حضور مدیران و معاونان شرکت‌های برق منطقه‌ای فارس و توزیع نیروی برق استان فارس و توزیع نیروی برق شیراز و صنایع استان برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱ برگزار شد اظهار داشت: طرح ملی کاهش مصرف انرژی الکتریکی و ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق از سوی وزیر نیرو ابلاغ گردیده و همه ما موظف به اجرای این ابلاغیه و تلاش برای عبور بی دغدغه و با کمترین تنش از تابستان پیش رو هستیم.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم با مدیریت بار و برنامه ریزی برای کاهش مصرف صنعتی برق، امکان مشارکت مشترکان خانگی و سایر مصارف را در طرح ملی کاهش مصرف انرژی الکتریکی به ویژه از طریق سامانه‌های ارتباطی نظیر " برق من " ایجاد کنیم، در صورتی که مشترکان مشمول طرح، میزان مصرف برق خود را طی دوره اجرای طرح نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده باشند و میزان مصرف آنها به زیر الگو برسد از تشویق‌های خوبی بهره‌مند خواهند شد.

مهندس حقیقی با تشریح برخی از مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق تابستانی اضافه کرد: مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق بسیار قابل توجه است، از ابتدای خردادماه، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق هر کیلووات یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند. اعمال این مشوق ها در کنار برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق صنعتی می‌تواند راهکار مناسبی برای گذر از تابستان پیش رو باشد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیری جنوب فارس و مناطق استان بوشهر با مناطق معمولی متفاوت است و در مناطق گرم امکان صرفه جویی بسیار خوبی وجود دارد، افزود: در این مناطق که از کولرهای گازی و  اسپلیت‌ها استفاده می‌شود، اگر مشترکان این مناطق بتوانند یک دستگاه را کمتر استفاده کنند، در ماه پاداش قابل توجهی را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با تشریح برنامه‌های انجام شده برای عبور از تابستان گرم امسال و رایزنی و هم افزایی با مدیران صنایع در این استان گفت: نشست های بررسی برنامه های پیک بار هر هفته در استان فارس برگزار می شود این نشست‌ها با موضوع همکاری صنایع برای گذر از پیک امسال به صورت ویدئو کنفرانسی از مرکز پایش با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور و معاون طرح و برنامه وزارت صمت دنبال می گردد.

مهندس حقیقی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع و بهره برداری بهتر از نشست‌ها، این جلسات با حضور مدیران استانی صنعتی و مدیران شرکت های توزیع ترتیب می‌یابد افزود: همه تمهیدات برای انعقاد تفاهم نامه های کاهش بار برق صنعتی در تابستان پیش رو و توافق با مدیران صنعتی در فارس انجام شده و امید است با برنامه ریزی، هم افزایی و تعامل چند جانبه شاهد گذر موفق از تابستان پیش رو باشیم.