طرح‌های آب، راه و خطوط ریلی، دستور نشست شورای راهبردی استان فارس  

طرح‌های آب، راه و خطوط ریلی، دستور نشست شورای راهبردی استان فارس    

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: تشکیل شورای راهبردی استان، فرصت مناسبی را برای افزایش تعامل نمایندگان مردم، استاندار و مسئولان اجرایی با هدف توسعه و پیشرفت فارس مهیا کرده است که دستور نشست اخیر شورا طرح‌های آب و راه و خطوط ریلی بود.

محسن علیزاده پنجشنبه شب در نشست شورای راهبردی آب افزود: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم و با پیشنهاد امام جمعه شهر شیراز، شورای راهبردی استان، شروع به کار کرد و خوشبختانه از طرف نمایندگان مردم و همچنین مسئولان اجرایی مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار، پیشرفت های بسیار خوبی حاصل شد، اظهار داشت: در این زمینه اولویت هایی برای استان مشخص و مقرر شد بر اساس همین اولویت ها، نمایندگان مردم و مدیران دستگاه های اجرایی کمک کنند تا در زمینه عملیاتی نمودن آنها، اقدام لازم صورت گیرد.

علیزاده با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور هستیم، عنوان نمود: نمایندگان مجلس برای تصویب اولویت های مدنظر استاندار و مدیران ارشد استانی در این برنامه، نهایت همکاری و همراهی را خواهند داشت، اما انتظار داریم در پیشنهادهای ارائه شده، نگاه علمی و عملیاتی نیز حاکم باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تأکید کرد: تلاش داریم هر دو ماه یک بار، نشست شورای راهبردی را با حضور امام جمعه شیراز، استاندار و مدیران استانی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: دستور جلسه را با تاکید بر شرایط و نیازمندی های استان فارس در نظر می گیریم که برای این نشست طرح های «آب»، «راه و خطوط ریلی» بررسی می شود.

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی، انتقال آب از خلیج فارس را یکی از پروژه های مهم فارس عنوان کرد و یادآور شد: همچنین احداث و تکمیل سد، از جمله سدهای پارسیان، شش پیر و تنگ سرخ از دیگر موارد اولویت دار در حوزه آب استان است.

علیزاده گفت: متاسفانه تخصیص بودجه در سال های گذشته برای این پروژه ها متناسب با نیاز و ضرورت نبوده و نیازمند اقدام و پیگیری بیشتری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس  تصریح نمود: تکمیل شبکه های آب رسان پایین دست سدها، افزایش درصد برخورداری شهرستان ها از سامانه دفع بهداشتی(فاضلاب)و کنترل پساب شهرستان ها، تکمیل سدهای نیمه تمام و شبکه های آبیاری و زهکشی از جمله مواردی است که باید با همکاری و همراهی مجمع نمایندگان مردم و مدیران ارشد اجرایی استان فارس هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به راه و خطوط ریلی فارس  به عنوان دستور کار دیگر این نشست، ادامه داد: طرح های خطوط ریلی از جمله احداث راه آهن شیراز- اصفهان، راه آهن شیراز – بوشهر، راه آهن شیراز- جم- لار – بندرعباس و تکمیل قطار شهری مواردی است که در این استان در حال اجرا هستند.

علیزاده، برخی پروژه ها را نیز حائز اهمیت دانست که کمتر به آنها پرداخته شده است و ادامه داد: ایجاد فرودگاه در شمال استان، ایجاد راه های اصلی و دسترسی به سایر استان ها از شمال فارس، تکمیل آزاد راه اصفهان – شیراز، احداث باند دوم بزرگراه شیراز- فیروزآباد- جم – عسلویه، باند دوم  جهرم- لار – بندرعباس و راه های ارتباطی که فارس را به استان های جنوبی متصل می کند، از جمله این پروژه هاست که مورد تاکید مجمع نمایندگان استان نیز هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: در دبیرخانه شورای راهبردی استان، مصوبات این نشست ها را پیگیری می کنیم و امید داریم با تعامل سازنده، بخشی از موانع موجود برای پیشرفت استان، برطرف شود.