طرح جامع شهر یاسوج معطل حذف کدهای روستایی است

طرح جامع شهر یاسوج معطل حذف کدهای روستایی است
تا زمانی که کدهای روستایی حذف نشود نمی‌توان این طرح را ابلاغ کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع شهر یاسوج معطل حذف کدهای روستایی است.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع شهر یاسوج افزود: این طرح سال‌های سال مانده بود که سال گذشته به شورای عالی شهرسازی ارائه کردیم اما مشکلاتی داشت که در همین خصوص کمیته‌ای تشکیل دادیم، مشکلات رفع و طرح مصوب شد.

وی اظهارکرد: مرحله بعدی طرح جامع شهر یاسوج حذف کدهای روستایی بود و تا زمانی که کدهای روستایی حذف نشود نمی‌توانیم این طرح را ابلاغ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آخرین وضعیت تصفیه خانه شهر یاسوج اشاره و با بیان اینکه این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: در سیل مانسون استان‌هایی که تصفیه خانه نداشتند برای چند روزی با مشکل آب آشامیدنی مواجه شدند در شهر یاسوج هم علی‌رغم اینکه تصفیه‌خانه نبود اما این موضوع را مدیریت کردیم تا مردم با قطعی آب مواجه نشوند.

حاجی زاده تصریح کرد: از هر محلی که توانستیم برای تصفیه خانه یاسوج اعتبار جذب کردیم و آب و فاضلاب پایان آبان ماه ۱۴۰۱ را زمان بهره‌برداری از این پروژه اعلام کرد اما افتتاح نشد، جدیدترین تاریخ برای افتتاح این پروژه ۳۰ آذر است که اگر در این تاریخ بهره‌برداری موقت صورت نگیرد، طبق روال قانونی برخورد خواهیم کرد.

وی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه یاسوج خبر داد و عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور این مبلغ اختصاص داده شد که ۱۰ میلیارد آن تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه آبرسانی به شهر مادوان از تنگ کبوتری ادامه داد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای این پروژه در نظر گرفته که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

حاجی زاده با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول کارخانه بازیافت شهر یاسوج در سفر وزیر کشور تاکید کرد: توصیه کردم عملیات فاز دوم این کارخانه توسط سرمایه‌گذار یا شهرداری یاسوج آغاز شود.

وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کند تا هر چه سریعتر موافقت‌نامه‌ها در این زمینه ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران با بیان اینکه پول دستگاه‌ها به حساب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان واریز نمی‌شود بلکه دستگاه‌ها باید آن را از وزارتخانه و سازمان متبوع خود پیگیری کنند گفت: مدیران قدرت چانه زنی برای جذب اعتبارات را افزایش دهند.

حاجی زاده اظهارکرد: برخی دستگاه‌ها از جمله آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، راهداری و آب منطقه‌ای، نوسازی مدارس و بنیاد مسکن اعتبارات خوبی از وزارتخانه و سازمان مربوطه جذب کرده‌اند و بقیه دستگاه‌ها نیز تلاش خود را برای جذب اعتبارات انجام دهند.

وی با بیان اینکه نباید از نظارت بر پروژه‌های فنی غافل شویم، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد برای پروژه یاسوج- بابامیدان- سمیرم و ۲۰ میلیارد تومان برای پل بنسنجان اختصاص داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸۰۰ متر پروژه کمربندی گچساران تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

حاجی زاده اظهار کرد: آب منطقه‌ای هر چه سریعتر نسبت به تجهیز کارگاه سد سقاوه اقدام کند تا پروژه کلنگ‌زنی شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست پروژه‌های راه و شهرسازی، راهداری و نوسازی مدارس به لحاظ فنی بررسی و موارد لازم تذکر داده شد.