طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان در خوزستان اجرا می‌شود

طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان در خوزستان اجرا می‌شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اجرای طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان در هشت شهرستان مرزی استان خبر داد.

ارسلان غمگین اظهار کرد: طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان طرحی است که به تصویب هیات وزیران رسیده و به همه استانداران مرزی کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: این طرح در هشت شهرستان مرزی استان شامل آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، هویزه، شوش، شادگان، هندیجان و بندر ماهشهر اجرا می‌شود.

غمگین تصریح کرد: توسعه تجارت کالایی در مناطق مرزی، توسعه تجارت خدماتی در مناطق مرزی، افزایش مشارکت مردمی و توسعه درون زا، بهبود زیرساخت‌های مرتبط با طرح و افزایش توانمندسازی و مقاوم سازی مرزنشینان ۵ راهبرد اجرای این طرح هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: در این طرح براساس راهبردهای مشخص شده، هر دستگاه اجرایی باید برنامه‌ها و پروژه‌های خود را ارائه دهد. در این راستا ما به همه دستگاه‌های مرتبط نامه ارسال کردیم و منتظر تعریف پروژه‌های آن‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: به طور کلی هدف اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار و تقویت معیشت مرزنشینان است که در این زمینه طرح با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و ارائه برنامه‌های منجر به اشتغال و تقویت معیشت مردم در مناطق مرزی از سوی آن‌ها، اجرایی می‌شود.

غمگین در خصوص زمان اجرای این طرح بیان کرد: مدت زمان اجرای این طرح از زمان ابلاغ آن از سوی هیات محترم وزیران به مدت سه سال خواهد بود. این طرح در بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده اما شیوه نامه آن به تازگی به دست ما رسیده است و در کل اجرای آن تا اواخر سال ۱۴۰۳ یا اوایل ۱۴۰۴ زمان می‌برد.