ضرورت ارتقای اخلاق پزشکی بر اساس مبانی علمی

ضرورت ارتقای اخلاق پزشکی بر اساس مبانی علمی

آیت الله لطف الله دژکام در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: برای پایلوت بودن فارس در طرح پزشک خانواده باید طبق اصول، مسیر را ادامه داد و تلاش های استاندار کنونی فارس موجب باقی ماندن این طرح شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: فضای کشورهایی که در طرح پزشک خانواده موفق بوده اند را در این مدت ما نداشتیم و ارتقایی در طرح پزشک خانواده احساس نمی شود که اصل طرح را پس از مدتی زیر سوال می برد.

وی مدیریت اقتضایی و لحظه ای را کارساز ندانست و بیان کرد: برای ما اخلاق پزشکی و بحث نظام پزشکی حائز اهمیت ویژه است اما در تمدن اروپایی مدیریت و پول در اولویت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اکنون اروپا نیز متوجه نیاز به معنویت شده است و انقلاب اسلامی ما در بحث معنویت حوزه های مهمی را مورد توجه قرار می دهد که حوزه پزشکی از جمله آنهاست و کشور ما اخلاق پزشکی را مورد تاکید فراوانی قرار می دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر اخلاق پزشکی، حقوق پزشکی نیز باید مد نظر باشد و اگر حیثیات پزشک تنزل پیدا کند به تمام جامعه و ملت لطمه وارد خواهد شد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید اخلاق پزشکی را بر اساس مبانی علمی دقیق ارتقا دهیم و ارتباط اخلاق پزشکی با فقه که در حوزه های علمیه مورد تاکید است نیز همواره حفظ شود.