صدور پروانه شکار در کهگیلویه و بویراحمد مشروط به ثبت اطلاعات شد

صدور هرگونه پروانه شکار احتمالی برای سال های آینده در سراسر کشور، منوط به ثبت اطلاعات هویتی شخص در سامانه شد

صدور پروانه شکار در کهگیلویه و بویراحمد مشروط به ثبت اطلاعات شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس شرط محیط زیست برای شکارچیان در استان صدور هرگونه پروانه شکار احتمالی برای سال های آینده منوط به ثبت اطلاعات است.

اسلام جاودان خرد اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منظور تمرکز وحفظ یکپارچگی اطلاعات شکارچیان قانونمند در سراسر کشور با راه اندازی سامانه ای جامع از شکارچیان خواست تا با ورود به این سامانه اطلاعات هویتی خود را ثبت نمایند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست صدور هرگونه پروانه شکار احتمالی برای سال های آینده در سراسر کشور را منوط به ثبت اطلاعات هویتی شخص دراین سامانه بیان داشته است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صدور هرگونه دفترچه و پروانه شکار برای متقاضیان منوط به ثبت اطلاعات هویتی متقاضیان در سامانه (https://iranemp.ir) است .

هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

در راس آن ها پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.