صدور هشدار نارنجی و ورود سامانه بارشی برای بوشهر

صدور هشدار نارنجی و ورود سامانه بارشی برای بوشهر
تداوم وزش بادهای شمالی بر روی دریا

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود سامانه بارشی با هسته سرد به استان از روز سه‌شنبه و تداوم فعالیت آن تا اواخر روز چهارشنبه است.

فرج اله شکوهی‌پور یکشنبه ۴ آذر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای شمالی بر روی دریا تا اوایل وقت فردا می‌باشد، بنابراین در این مدت خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با فعالیت سیستم بارشی در سطح استان و روی دریا، ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در روز چهارشنبه احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، کاهش محسوس دما وجود دارد.

شکوهی‌پور توصیه کرد که از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، جلوگیری شود و اتخاذ برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه وزش باد، گاهی افزایش ابر و در مناطق جنوبی و مرکزی و روی دریا با احتمال بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را غالباً شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و امروز در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعات و در سواحل جنوبی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

شکوهی‌پور گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی امروز ۹۰ تا ۱۵۰ و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته وی، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴: ۱۶، مد اول ساعت ۱۰: ۳۰، جزردوم ساعت ۱۴: ۱۰ و مد دوم ساعت ۲۱: ۱۰ خواهد بود.