صادرات کالا از بندر گناوه ۷۳ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از بندر گناوه ۷۳ درصد افزایش یافت

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه از صادرات ۹.۳ هزار تن کالا از این بندر خبر داد و گفت: این میزان محموله در نیمه نخست صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش یافته است.

کیامرث جوکار با اشاره به اینکه رونق تجارت در سال جاری محقق یافته است، اظهار داشت: با توسعه روابط تجاری و اقتصادی به کشورهای منطقه زمینه افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه فراهم شده است.

وی از افزایش بارگیری کالا از بنادر گناوه خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 9 هزار و 632 تن کالا از بندر گناوه به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری و صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 73 درصدی داشته است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه اضافه کرد: صادرات کالا از این بندر در نیمه نخست امسال 4 هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که عمده کالاها شیشه ساختمانی به مقصد کشور قطر بوده است.

جوکار از افزایش 28 درصدی کالاهایی تجاری وارداتی از طریق بندر گناوه خبر داد و بیان کرد: در این راستا تخلیه کالای ملوانی و ته‌لنجی در بندر گناوه 7 درصد افزایش یافته است.

وی صادرات دام زنده از بندر گناوه به کشورهای حوزه خلیج فارس را از برنامه‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: با اجرا و تکمیل طرح جامع توسعه صادرات کالا از بندر گناوه چند برابر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به برقراری رویه ترانزیت تجاری در بندر گناوه افزود: برقراری رویه ترانزیت خارجی در بندر گناوه فرصت ارزشمند برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت اشتغال‌زایی در این‌ بندر است.

جوکار با بیان اینکه برقراری رویه ترانزیت خارجی نویدبخش آینده‌ درخشان برای بندر گناوه است گفت: باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده شود.