شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان

شیوع همزمان چند بیماری ویروسی در هرمزگان

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز از شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزای نوع A و B در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: این روزها علاوه بر کرونا، بیماری‌های ویروسی دیگر از جمله آنفلوآنزای نوع A و B، بوکا ویروس و رینو ویروس در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

نوروزیان گفت: شیوع بوکا ویروس و رینو ویروس سبب شده تا دانش آموزان زیادی با علائم تب، دل درد، تهوع، استفراغ و یا علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین بیان کرد: گردش ویروس آنفلوآنزای نوع A بیشتر از نوع B است و بسیاری از دانش آموزان با وجود داشتن علامت در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند و موجب انتقال بیماری به همکلاسی‌های خود می‌شوند.

وی از دانش آموزان خواست در صورت دیدن علائم بیماری در منزل استراحت کنند تا  بیماری سخت تری نگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون، شست وشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و قرنطینه به موقع بیماران، راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی است.

نوروزیان با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است، گفت: واکسن آنفلوآنزا با قیمت ۲۱۱ تا ۲۲۰ هزار تومان در داروخانه‌های استان عرضه می‌شود و توصیه می‌شود که خانم‌های باردار، سالمندان، کودکان بالای ۶ ماه تا زیر ۵ سال و بیماران زمینه‌ای واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.