شیوع روتاویروس در هرمزگان

تمام تخت های مربوط به این بیماری ویروسی در بیمارستان پُر است

شیوع روتاویروس در هرمزگان

رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: مراجعه کودکان با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان کودکان بندرعباس در مقایسه با پارسال دو برابر شده است . عبدالمجید ناظمی افزود: عامل این بیماری، روتاویروس است که موجب اسهال و استفراغ در کودکان می‌شود و در این روز‌ها گسترش یافته است.
وی گفت: در حال حاضر تخت‌های مربوط به این بیماری ویروسی در این بیمارستان هستند.

رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس تصریح کرد: افزایش بروز این بیماری‌ها نشان می‌دهد که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمتر شده و تجمعات افزایش یافته است.
ناظمی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود همچنان به رعایت نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها توجه کنند.
وی گفت: رعایت رژیم غذایی در این دوران و مراجعه به موقع به پزشک به بهبودی سریعتر کودک کمک می‌کند.
رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: در صورت مشاهده علایمی مانند کم شدن آب بدن، نداشتن اشک چشم، خشکی دهان، کاهش ادرار، ضعف و عطش زیاد، بیمار باید به اولین مرکز درمانی منتقل شود.

روتاویروس نام یک سرده از فرمانرو ویروس  است. گروه A روتاویروس‌ها شناخته شده‌ترین نوع در بین کودکان و جوانان سراسر جهان می‌باشد و گروه B آنها باعث اسهال در بزرگسالان می‌شود و ویروس‌های این گروه فقط در چین مشاهده شده‌اند. روتاویروس‌ها فاقد پوشش بوده و دارای RNA دو رشته‌ای می‌باشند. طریقه اصلی سرایت این ویروس به صورت مدفوعی‌دهانی می‌باشد. روتاویروس‌ها عامل تقریباً یک سوم اسهال‌های کودکان زیر ۵ سال می‌باشند و بیشترین عفونت‌ها در ماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد.