شیوع بیماری سالک در جهرم

بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان جهرمی به سالک مبتلا شده اند

شیوع بیماری سالک در جهرم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان جهرمی به بیماری سالک مبتلا شده‌اند که بالاترین آمار مبتلایان، کودکان زیر ۱۰ سال هستند.
مجید ارجمند افزود: شهر جهرم و حومه، حیدرآباد و قطب آباد بالاترین آمار مبتلایان به این بیماری را دارند که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: تجمع زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، خانه‌های مخروبه و خالی از سکنه در بافت قدیم، جوندگان، سگ‌های ولگرد و کود‌های حیوانی از مهمترین عوامل افزایش پشه خاکی و در نتیجه افزایش بیماری سالک است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مردم باید از پشه بند و توری در محل پنجره‌ها و درب ورودی استفاده کنند. لباس‌های پوشیده و آستین بلند بپوشند، از دور کننده حشرات استفاده و در روستا‌ها نیز زباله‌ها را به صورت بهداشتی دفع و فضولات دامی نیز جمع آوری کنند.
ارجمند ادامه داد: اگر هر فردی دچار زخمی شود که بیش از ده روز طول بکشد و بهبود پیدا نکند، حتماً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند تا امور درمانی برای وی سریعاً آغاز شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تمام اقدامات تشخیصی و درمانی بیماری سالک در مرکز درمان سالک واقع در آزمایشگاه غفوری به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.