شکرانه برداشت خرما در نخلستان‌ های اهواز

شکرانه برداشت خرما در نخلستان‌ های اهواز
مراسم شکرانه‌ برداشت خرما روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در روستای مگطوع برگزار می شود

مراسم شکرانه‌ برداشت خرما و ارایه محصولات خرمایی خوزستان در روستای گردشگری مگطوع از توابع بخش اسماعیلیه‌ی اهواز برگزار می‌شود.

مجید سلیمانی، دبیر فنی و اجرایی مراسم شکرانه‌ برداشت خرما، گفت: یکی از اهداف این مراسم معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی منطقه و ارایه محصولات با کیفیت و تعامل و ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف‌کننده و حذف واسطه‌ها است.

مراسم شکرانه‌ خرما با تشکیل غرفه‌های متنوع از محصولات خرما از جمله کارگاه تولید چای از هسته‌ خرما، تولید معسل نوعی خوراکی محلی، ارایه‌ مای لگاح از نوشیدنی‌های به عمل آمده از نخل به مدیریت خانه تاریخی ماپار اهواز، عرضه صنایع دستی و معرفی ادوات مربوط به برداشت خرما همراه است.

سلیمانی افزود: آنچه که برای نخلداران مهم به شمار می‌آید برگزاری شکرانه‌ محصولات خرما با استقبال زیاد از مهمانان در این ایام اربعین که حرکت مشایه به سمت مرقد امام حسین علیه‌السلام است و با توجه به اینکه جاده قدیم اهواز خرمشهر محل گذر زائران است، خدمت‌رسانی به این عاشقان امری واجب برای اهالی روستای‌های بخش اسماعیلیه به حساب می‌آید.

دبیر مراسم شکرانه‌ برداشت خرما یادآور شد: تمامی محصولاتی که در این مراسم ارایه می‌شوند زیر نظر کمیته نظارت است و محصولی که قیمت آن مشخص نگردد در غرفه‌ها ارایه نمی‌شود. رضایت مشتری رمز موفقیت همه نخلداران و دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی است.

سلیمانی تاکید کرد: این مراسم که با هدف جذب مخاطب از سراسر استان برای خرید خرما و محصولات خرمایی به منظور ایجاد بسترهای گردشگری برگزار می‌شود با حمایت بخشدار اسماعیلیه و همراهی اداره میراث فرهنگی اهواز اجرا می‌شود.

مراسم شکرانه‌ برداشت خرما روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت هشت تا ۲۰ همان روز در روستای مگطوع از توابع بخش اسماعیلیه‌ اهواز برگزار می‌شود. همچنین قاسم منصورآل‌کثیر مسؤولیت کمیته‌ تبلیغات و رسانه‌ این مراسم را بر عهده دارد.