تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی بوشهر ترافیکی می‌شود

تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی بوشهر ترافیکی می‌شود

 شهردار بوشهر از ترافیکی شدن پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا ۲۲ بهمن‌ماه خبر داد.

حسین حیدری چهارشنبه ۲۳ آذر گفت: این پروژه که به پروژه‌ای فرسایشی تبدیل شده بود، با کار شبانه‌روزی مرحله نهایی آن تا ۲۲ بهمن‌ماه ترافیکی می‌شود و با تکمیل آسفالت و نورپردازی، تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا اسفندماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد تا به کمک آن از بار ترافیکی شهر در قسمت ورودی کاسته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم شهرداری ایجاد تقاطع غیرهمسطح در میدان الغدیر است، افزود: با توجه به بار ترافیکی که این میدان دارد، از دید ما، ابتدا می‌بایست در این قسمت تقاطع ایجاد می‌شد و بعد در میدان مطهری، ولی با توجه به اینکه عملیات ابتدایی تقاطع سردار شهید سلیمانی در دوره قبل از ما اجرایی شده بود، تصمیم برآن شد تا ابتدا این تقاطع به بهره‌برداری برسد، سپس عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح میدان الغدیر از سال آینده آغاز شود. این طرح در حال حاضر در مرحله مشاوره و طرح‌نویسی قرار دارد.

شهردار بوشهر ادامه داد: در حال حاضر شهرداری بوشهر حدود ۷۰ پروژه فعال در محلات مختلف شهر دارد. در زمینه شهرسازی و سیما و منظر شهری اقداماتی صورت گرفته است تا به کمک آن چهره زیبایی به شهر بخشیده شود. افزون بر این، ورودی شهر ساماندهی و فضاسازی خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی راست‌گرد تا قبل از پایان سال خبر داد و افزود: به‌منظور کنترل بار ترافیکی شهر، پروژه راستگرد با فضاسازی درخور در ورودی شهر و اتوبان امام علی (ع) ایجاد خواهد شد. 

حیدری با اشاره به احداث پارک لیل در حدفاصل پایانه حمل و نقل شهری بوشهر تا شهرک نیایش گفت: این پارک با طرح کارشناسی‌شده و بسیار زیبایی در حال احداث است و مجهز به رینگ دوچرخه‌سواری و گذر سلامت است.

وی همچنین به نورپردازی، تکمیل و بهسازی سایر پارک‌های شهر نظیر پارک لیان، پارک دواس و ایجاد پارک حاشیه‌ای جاده نیروگاه و... اشاره و تصریح کرد: پارکی که در حاشیه جاده نیروگاه قرار دارد به همت شهرداری با بهترین شرایط ایجاد می‌شود.

شهردار بوشهر سپس به ساماندهی آرامستان بوشهر که در منطقه تنگک واقع شده است، اشاره کرد و گفت: متاسفانه پیش از دوره ما، آرامستان وضعیت اسفناکی داشت، ولی ما در گام نخست به‌صورت موقت مسیری آسفالته را از سمت نیروگاه اتمی برای آن ایجاد کردیم، فضای سبز آن را بازسازی کردیم، ۳۰ سردخانه در آنجا فعال شده و جایگاهی که در آن نماز اموات خوانده می‌شود در آرامستان ایجاد شده و الان در مرحله مسقف شدن قرار دارد. همچنین مشکل زمین‌های آن را که معارض داشت برطرف کردیم. همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل آب شرب آرامستان را برطرف کردیم.

حیدری در ادامه سخنان خود سپس به یکی از کارهای بزرگ شهرداری که در سال جاری انجام شده، اشاره کرد و افزود: نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی شهری یکی از کارهای مهمی بوده که در این دوره انجام شده است؛ چراکه این ناوگان فرسوده شده بود و تنها ۲۰ اتوبوس شهری وجود داشت که این تعداد جوابگوی نیاز شهروندان بوشهری نبود و موجب نارضایتی آن‌ها شده بود، ولی در سال جاری ۲۰ اتوبوس نو با اعتباری برابر با ۲۶ میلیارد تومان خریداری شده که تا هفته آینده ۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی بوشهر اضافه و بقیه اتوبوس‌ها هم تا پایان سال به این ناوگان ملحق می‌شوند.

وی همچنین وضعیت تاکسی‌های مسافربری شهری را نامناسب و دور از شأن شهروندان بوشهری دانست و یادآور شد: در این راستا سامانه‌ای راه‌اندازی شده تا رانندگان تاکسی در آن ثبت نام و با تسهیلاتی که در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد اقدام به نوسازی تاکسی‌های خود کنند.

شهردار بوشهر از آغاز به کار میدان تره بار بوشهر خبر داد و گفت: فعالیت این میدان با عرضه عمده و جزئی میوه موجب شکسته شدن قیمت‌ها و تعدیل آن خواهد شد. همچنین در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی سردخانه در بخشی از آن مواد پروتئنی شامل مرغ و ماهی عرضه خواهد شد.

وی سپس به ساماندهی ساختمان‌های تحت مالکیت شهرداری اشاره و اظهار کرد: عمارت بیلیارد به‌زودی با کاربری جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. ساختمان‌های نگین، رافائل و ... پس از مزایده، فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

شهردار بوشهر با گلایه از سوءمدیریت در ساماندهی وسایل بازی در سواحل شهر در دوره پیش از خود، تاکید کرد: متاسفانه هیچ کدام از وسایل بازی که در سطح شهر فعالیت دارند، هیچ‌گونه قراردادی با شهرداری ندارند، ولی ما به‌زودی این حوزه را ساماندهی خواهیم کرد.

وی سپس راه‌اندازی سامانه شفافیت عملکرد و سامانه الکترونیکی شهرداری بوشهر را اقدام موجهی در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و عملکرد و شفاف‌سازی هزینه‌های این دستگاه شهری دانست و یادآور شد: همچنین پیمانکارانی که خواهان همکاری با شهرداری در احداث و بازسازی پروژه‌های شهری هستند بایستی برای اخذ پروژه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان از طریق سامانه ستاد اقدام کنند. متاسفانه تورم باعث شده که برخی از پروژه‌ها دراین سامانه دو یا سه بار تجدید شود.

حیدری با تاکید بر اینکه بوشهر متاسفانه در محاصره اراضی نظامی و صدها هکتار زمین‌های اوقافی قرار گرفته است، گفت: چرا شهر ما همواره باید با این مشکل مواجه باشد که برای عقب‌نشینی حتی ۱۰۰ متر ساعت‌ها با نهادهای نظامی رایزنی کند؟ در ادوار گذشته بین شهرداری و پایگاه هوایی قراردادی دال بر آزادسازی بخشی از زمین‌های پایگاه و الحاق آن به فضای شهر منعقد شد، ولی از میزان مورد توافق تنها ۴۵۰ متر آزاد شده، در حالی که شهرداری به تعهدات خودش در این قرارداد عمل کرده است. همچنین چرا همچنان فنس‌های اطراف بیمارستان امیرالمومنین در بهمنی به قوت خود باقی بماند در حالی که شهرداری به تعهداتش دراین زمینه نیز عمل کرده است!

شهردار بوشهر همچنین از ارائه طرح یک طرفه شدن خیابان امام (سنگی) به‌منظور کنترل بار ترافیکی در مرکز شهر خبر داد و افزود: بحث مشاوره این طرح تمام شده است. در این طرح سنگی مسیر ورودی و عاشوری مسیر خروجی تعریف شده که اگر مسیرهای هشتگانه ورودی سنگی به عاشوری بازگشایی شود، می‌توان به اجرا شدن این طرح امیدوار شد.

حیدری سپس به اعتبار ۹۰۰ میلیاردتومانی شهرداری در سال جاری اشاره و تصریح کرد: از این اعتبار فقط ۴۰۰ میلیارد آن برای حقوق و مزایای نیروهای شرکتی و اداری شهرداری هزینه می‌شود. در این دوره حقوق هیچ کدام از نیروها حتی یک روز هم عقب نیفتاده است. این اعتبار شاید رقم قابل توجهی باشد، ولی شهرداری الان ۳۰ پروژه فعال دارد که در حال اجرا هستند و اعتبار زیادی را برای پایان می‌طلبند.

شهردار بوشهر یادآور شد: طبق تعهدی که به شورای اسلامی شهر داده‌ایم نهضت آسفالت در محلات جنوبی در حال انجام است که تا پایان سال آسفالت ۷۰ کوچه به پایان خواهد رسید.