شهر آفتاب میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب شد

شهر آفتاب میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب شد

در هفتاد و سومین جلسه شورای ترافیک شهر تهران که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نماینده دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل و نقل پایتخت برگزار شد، بحث و تبادل نظر درخصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۴۰۱ اولین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران‌ بود که نمایندگان وزارت کشور، پلیس راهور تهران بزرگ، شورای اسلامی شهر تهران و استانداری نظرات خود را پیرامون انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب بیان کردند و در پایان با موافقت شهردار تهران و اعضای جلسه، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به تصویب رسید.

امکان سنجی جابه جایی عوارضی آزاد راه تهران - قم، دومین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که اعضای جلسه از جمله نماینده راهداری موضوعات و دغدغه‌های خود را در این زمینه بیان کردند و در نهایت با تاکید شهردار تهران مبنی بر لزوم هویت سازی برای تهران و ایجاد نماد در مبادی ورودی پایتخت، جا به جایی عوارضی تهران-قم با موافقت اعضای شورای عالی ترافیک به تصویب رسید.

بررسی تغییرات اعمال شده در ساعات اجرایی محدوده‌های ترافیکی شهر تهران، سومین دستور جلسه هفتاد و سومین جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود. ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران به مانند گذشته ۰۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰ بدون تغییر باقی ماند.

ارائه گزارش وضعیت ایمنی و آمار تصادفات ترافیکی شهر تهران در سال گذشته، بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت در شهر تهران و مروری بر مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و ارایه راهکارهای اجرایی از دیگر بندهای دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که بخشی از آن ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.