شرایط بحرانی وضعیت خون در فارس

اعلام نیاز به تمام گروه‌های خونی

شرایط بحرانی وضعیت خون در فارس
چشمان نیازمندان به خون

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: ذخایر خون در استان کاهش یافته و به شرایط بحرانی رسیده است.

مجید اکبرزاده با تاکید بر اینکه وضعیت ذخایر خون فوق بحرانی است، اظهار داشت: چشمان نیازمندان به خون منتظر حضور نوع دوستانه شما است.

 مدیرکل انتقال خون استان فارس افزود: هم استانی‌های ارجمند و فهیم با توجه به سرمای زمستان و کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مراکز انتقال خون استان فارس، ذخائر خونی این سازمان کاهش شدید داشته و از تمام همشهریان که همیشه یاریگر نیازمندان به خون در مراکز درمانی بوده، دعوت می‌شود با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در سرتاسر استان فارس مراجعه و ما را در تأمین این مایع حیات بخش کمک کنند.

 اکبرزاده اعلام کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت 8 تا 21 به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی و از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه به پایگاه سیدالشهدا در شهرک استقلال مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن 3 دانشگاه و 2 دانشکده علوم پزشکی، به بیماران 6 استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند افزود: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در 70 مرکز درمانی استان می‌دهد.

اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت 8 تا 13 آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.