سیلاب در کمین ۱۶۸ روستا در بوشهر

سیلاب در کمین ۱۶۸ روستا در بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه اولویت ما ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر است گفت: تا کنون ۱۶۸ روستای در معرض خطر سیلاب و شماری هم در معرض خطر پیشروی دریا شناسایی شده اند.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سفر اول رئیس جمهور به استان برای ۱۶ روستا که در مسیر سیلاب بودند اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که با تزریق اعتبارات تا پایان کار دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶۸ روستای در معرض خطر سیلاب و شماری هم در معرض خطر پیشروی دریا شناسایی شده اند، افزود: ۶۰ درصد از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستا‌های استان در راستای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی بهسازی شده است.

این مقام مسئول گفت: برای اجرای این طرح با کمک دولت تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی و کمک‌هایی از طرف بنیاد مسکن برای خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بازنگری طرح‌های هادی جزء برنامه هاست که در مجموع ۱۶۰ روستا در استان بوشهر، نیاز به بازنگری طرح هادی دارند که برنامه ریزی شده سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ روستا بازنگری شود و اعتبار خوبی در این خصوص تخصیص یافته است.