سخنران ۲۲ بهمن در شیراز: اختلاف سلیقه طبیعی است

سیدمحمد خاتمی: برای ملت ایران وحدت در اصول یک اصل است

سخنران ۲۲ بهمن در شیراز: اختلاف سلیقه طبیعی است

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امروز ملت ایران با حضور در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن نشان داد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها، در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران متحد و همدل هستند، شرکت آحاد مختلف مردم در این رویداد را دارای پیام‌های مختلفی برای جهانیان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در جمع راهپیمایان ٢٢ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز، با گرامیداشت آغاز چهل و پنجمین سال استقرار نظام اسلامی ایران، بیان کرد: علیرغم آنکه دشمنان این روزها دائم تهدید و تحریک کردند که مردم ما به صحنه نیایند، اما همه آمدند و می‌بینیم که سومین حرم اهل بیت(ع) همانند دیگر نقاط ایران اسلامی، بار دیگر افتخار آفرید.

او افزود: پیام اول این مردم و زبان حال امروز این جمعیت این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم و به نظام دینی‌مان عشق می‌ورزیم و آمده‌ایم بگوییم تا پای جان پای پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ما ملت ایران همگی یکدل و متحد با هم هستیم، گفت: اختلاف سلیقه بسیار طبیعی است اما برای ملت ایران وحدت در اصول یک اصل است. راهپیمایان امروز با آمدنشان نشان دادند در اینکه خواهان ایران سربلند عزیز و مقتدر هستند، تردیدی ندارند.

خاتمی ادامه داد: پیام همدلی از این جمعیت قابل فهم است و نشان از این دارد که علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها اما در اصول و حفظ نظام اسلامی و دفاع از ایران با هم هستیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری بیان کرد: روزی با انرژی هسته‌ای مخالفت کردند، چند سال ایران را گرفتار برجام کردند و الان هم حرفشان این است که ایران موشک بالستیک نداشته باشد و معلوم است که آنها با ملت ایران مخالفند و با وهم باطل خود می‌خواهند ریشه این ملت را بخشکانند.  

او تصریح کرد: طی ١٢٠ روز ناآرامی، اغتشاشگران به امر ارباب‌های خود عمل کردند، من امروز با صراحت می‌گویم که اتاق فکر آنها را آمریکا، اسرائیل، سلطنت طلبان جلاد و منافقین آدم کش تشکیل می‌دادند و امروز هم با افتخار می‌گوییم که تیرشان به سنگ خورد و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

خاتمی همچنین پیام دیگر این جمعیت را حمایت تمام قد از نیروهای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیجیان ذکر و خاطرنشان کرد: می‌گویند سپاه، سازمان تروریستی است، در حالی که آمریکا که داعش را ساخت، تروریستی است. آنها خودشان می‌گویند که آمریکا داعش را ایجاد کرد؛ این ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده که مدافع نیروهای مسلح به ویژه سپاه بوده، هست و خواهد بود.