سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان آغاز شد

سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان آغاز شد

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گفت: آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان در شهرستان بهبهان برگزار شد.

سیدامین سپهریان ظهر امروز جمعه در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر با اشاره به اینکه ویژه برنامه افتتاحیه سی و چهارمین دوره‌ی جشنواره تئاتر خوزستان این بار در بهبهان برگزار شده است، جدول اجراهای سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان را اعلام کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در روز نخست جشنواره جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ نمایش «پشت چراغ تو قرمز شدم» به نویسندگی و کارگردانی حسین قنوات امانی کاری از گروه تئاتر بامداد به مدت ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۴ در پلاتو خانه فرهنگ شهرستان بهبهان به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: نمایش «آگنیتاژ» به نویسندگی رسول حق جو و به کارگردانی حسین کارگر کاری از گروه تئاتر پلاک هفت از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در پلاتو زنده یاد امین کاکولکی شهرستان ماهشهر اجرا خواهد شد و سپس نمایش «آقا لیلا» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا و کارگردانی مهدی حیدری کاری از گروه تئاتر فانوس بندر در ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در آمفی‌تئاتر مهر بندر امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

سپهریان گفت: در روز دوم جشنواره نمایش «دارم تموم میشم» به نویسندگی و کارگردانی نرگس نوری ممبینی کاری از گروه تئاتر آرماندیس در پلاتو فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز اجرا می‌شود.

سپس نمایش «پیراهنی پر از کابوس» به نویسندگی امیر امیری و کارگردانی محمدرضا صفاران کاری از گروه تئاتر منگشت در پلاتو فرهاد شهرستان باغملک اجرا خواهد شد و در ادامه نمایش «هم نفس با گرگ» به نویسندگی یوسف مداحیان و کارگردانی مصطفی بوعذار کاری از گروه تئاتر آئین مردم در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز به روی صحنه می‌رود.

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان تصریح ادامه داد: روز سوم جشنواره یکشنبه ۱۳ آذرماه نمایش «ساطوردار» به نویسندگی ابوالقاسم غلامحیدر و کارگردانی هاشم مهری کاری از گروه تئاتر قلم در پلاتو سینما مهر و ماه شهرستان شوشتر به روی صحنه رفته و در ادامه نمایش «بدریه» به نویسندگی قاسم لطفی و کارگردانی مجید اقبالی کاری از گروه تئاتر سلاسل در پلاتو سینما مهر و ماه شوشتر اجرا می‌شود و سپس نمایش «زخم گُرده» به نویسندگی و کارگردانی بهرام آریانفر کاری از گروه تئاتر دریچه در پلاتو شهید حیاری شهرستان شوش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز چهارم جشنواره گفت: نمایش «رستگاری قبل از صبح روز یکشنبه» به نویسندگی بهادر قشقایی و بهمن تقی پور و کارگردانی بهمن تقی پور کاری از گروه تئاتر اهورا روز دوشنبه ۱۴ آذرماه در پلاتو حوزه هنری اهواز اجرا می‌شود.

وی افزود: در ادامه نمایش «سمفونی آواز جغد شوم روی بوم سیدعباس» به نویسندگی و کارگردانی اتابک انوری کاری از گروه تئاتر مادر گروتسک در سالن اصلی تالار آفتاب اهواز به روی صحنه می‌رود و در پایان نمایش «کوسه سیاه کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی ایوب بختیاری کاری از گروه تئاتر خروس جنگی در پلاتو استاد لاریان تالار آفتاب اهواز اجرا می‌شود.

سیدامین سپهریان ادامه داد: در این دوره از جشنواره مقرر شده تا گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر استانی، به صورت غیر متمرکز در شهرستان مربوطه به اجرای نمایش بپردازند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: از این ۱۲ گروه نمایشی ،۲ نمایش بر اساس رأی هیئت داوران به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

 سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان به دبیری سیدامین سپهریان از ۱۱ - ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در خوزستان برگزار می‌شود.