سگ‌های ولگرد در بوشهر عقیم‌ می‌شوند

سگ‌های ولگرد در بوشهر عقیم‌ می‌شوند

سخنگوی شورای شهر بوشهر گفت: با فعال شدن کمپ نگهداری حیوانات، سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر عقیم‌سازی خواهند شد.

ایمان زندی نیا اظهار داشت: موضوع سگ‌های بلاصاحب یکی از موضوعات مهم و اولویت دار شورای شهر ششم در بدو شروع به کار بود که این مسئله در سنوات گذشته رها شده بود و گله‌های سگ‌های ولگرد در نقاط شهر به چشم می‌خورد.

سخنگوی شورای شهر بوشهر افزود: در ابتدای شورا، با مشخص کردن یک پیمانکار به مدت ۶ ماه و فعال کردن کمپ نگهداری، گله‌ سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر جمع شد.

زندی نیا ادامه داد: پس از پایان قرارداد پیمانکار، مجدداً با یک پیمانکار جدید و با تجربه تر قرارداد یکساله منعقد شده که به زودی کار را آغاز خواهد کرد.

عضو شورای شهر بوشهر بیان کرد: در کمپ‌ها نیز بر اساس چارچوب و مقررات وزارت کشور عقیم سازی سگ‌های ولگرد انجام خواهد شد و تا بهار سال آینده موضوع سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه مندی حامیان حقوق حیوانات گفت: معضل سگ‌های ولگرد فقط مختص شهر بوشهر نیست و در شهرها و روستاهای همجوار نیز این معضل وجود دارد و اگر بخواهیم چرخه سگ‌های ولگرد کنترل شود باید مسؤولین امر در روستاها و شهرها نیز توجه ویژه نمایند.

زندی نیا خاطر نشان کرد: باید معضل سگ‌های ولگرد به صورت استانی دیده شود و کمپ‌های مشترک شکل بگیرد و هر شهرداری و دهیاری سهم خود را بپردازد تا طرح به موفقیت کامل برسد.