سومین همایش کشوری حوزه انقلابی و منتظر در شیراز برگزار می‌شود

سومین همایش کشوری حوزه انقلابی و منتظر در شیراز برگزار می‌شود

سومین همایش حوزه انقلابی و منتظر با همکاری حوزه منصوریه و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، مهر ماه سال جاری‌ در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام حمید رضا حدائق پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقش امام زادگان در احیاء، تفکرات انقلابی، اسلامی و نیز آثار و برکات بلاد اسلامی از ظهور امام زمان(عج)، مهم ترین محورهای همایش است.

وی تصریح کرد: احیاء و پرداختن به سیره علمای فارس به ویژه در 600 سال‌پیش‌ از دیگر محورهای همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر است.

دبیر علمی همایش گفت: نخستین همایش حوزه انقلابی و منتظر به گونه استانی با همکاری آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه فقید شیراز و دومین به شکل منطقه ای توسط‌آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس‌ و نیز سومین‌ در‌ قالب ملی بر‌گزار می شود.

پیش بینی افزایش تعداد مقالات علمی، پژوهشی و هنری

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست افزود: سومین همایش حوزه انقلابی و منتظر یک حرکت جهادی با حضور طلاب خواهر و برادر با‌ رویکرد مهدوی و انقلابی و از جمله رویدادهای معنوی و فرهنگی در جامعه‌ اسلامی است.

مصطفی مشفقیان خاطر‌ نشان کرد: این همایش‌ با رویکرد علمی، پژوهشی و هنری شامل شعر، داستان، فیلم و دیگر‌ برنامه های فرهنگی بر‌گزار‌ می شود.

وی تصریح کرد: در راستای اصل مهم تولید‌ علم و نهضت‌ نرم افزاری از تولیدات حوزه علمیه نجف در شاهچراغ (ع) رونمایی می شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بیان داشت: در سال گذشته 350 اثر هنری و 800 مقاله علمی و پژوهشی به این همایش ارسال شده بود که پیش بینی می شود در سال جاری شاهد رشد‌ چند برابری آثار ارسالی به این همایش ملی باشیم.