سهمیه هندبال دشتستان در لیگ برتر حفظ شد

سهمیه هندبال دشتستان در لیگ برتر حفظ شد

قرعه‌کشی سوپرلیگ هندبال ایران در فصل ۰۲ - ۱۴۰۱ روز سه شنبه ۱۵ شهریور در محل فدراسیون هندبال برگزار شد تا تکلیف شرکت‌کنندگان نهایی در این مسابقات مشخص شود.

"ستارگان دشتستان"، نماینده‌ استان در فصل گذشته این رقابت ها که به دلیل اختلافات شدید داخلی و چالشهای مدیریتی روزهای سختی را پشت سر گذاشت، نتوانست جایگاهی بهتر از رتبه نهم جدول به خود اختصاص دهد.

با تصمیم فدراسیون هندبال و سازمان لیگ قرار بود نماینده‌ دشتستان فصل جدید را با حضور در لیگ دسته اول کشور آغاز کند اما با پیگیری‌های انجام شده سهمیه هندبال استان بوشهر در لیگ برتر حفظ شد و به این ترتیب تیم هندبال «ستارگان نوین» در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

رضا عباسی، مدیرعامل باشگاه ستارگان نوین ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری نکویی، رئیس هیئت هندبال استان و رضا مصباحی، رئیس هیئت هندبال شهرستان دشتستان و پشتیبانی و حمایت مسئولین محترم شهرستان و استان بالاخره در آخرین فرصت‌ها موفق شدیم با ارائه‌ ادله‌ کافی مجوز حضور نماینده‌ هندبال دشتستان در سوپرلیگ هندبال کشور را دریافت کنیم، تا ان‌شاالله با تکیه بر توان فنی مربیان و بازیکنان بومی فصل متفاوتی را برای هندبال استان رقم بزنیم.

مدیرعامل باشگاه ستارگان نوین با تاکید بر این نکته که امسال از ظرفیت هندبال استان بهره بیشتری خواهیم برد افزود: ان‌شاءالله با نادیده گرفتن حاشیه‌ها و دعوت همه‌ دلسوزان ورزش شهرستان، شاهد یکپارچگی و اتحاد در دفاع از سهمیه و حق ورزش شهرستان و استان باشیم.

عباسی، در مورد چگونگی بازگشت سهمیه لیگ برتری دشتستان بیان کرد: با توجه به اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن اصفهان از تیمداری در سطح لیگ برتر انصراف داد و همین‌طور باشگاه فرهنگی ورزشی رعد پدافند آمل نیز در روند اخذ مجوز حرفه‌ای تیم هندبال این باشگاه دچار مشکل شد، این دو تیم خوب هندبال کشور از جدول لیگ کنار رفتند و با پیگیری‌های انجام شده و مذاکرات فشرده‌ای که صورت گرفت تیم نهم لیگ برتر و تیم سوم لیگ دسته اول فصل گذشته به جمع تیم‌های فصل جدید لیگ برتر ایران اضافه شدند.

مدیرعامل ستارگان نوین در مورد مشکلات و حاشیه های فصل گذشته گفت: متاسفانه در فصل قبل اختلافات ناخواسته و تلخی شکل گرفت که تمام توان تیم را تحت تاثیر قرار داد و تلاش‌ها برای حل مشکلات نیز به سرانجام دلخواه نرسید اما در فصل جدید امیدواریم این مشکلات تکرار نشود. برای رسیدن به این هدف لازم است ما و دیگر دوستان، برای سربلندی ورزش شهرستان و استان اختلافات را کنار بگذاریم. با توجه به علاقه‌ای که همه‌ ما به برازجان و ورزشکاران افتخار آفرینمان داریم ان‌شاءالله این یکدلی حاصل خواهد شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز امیدواری  نسبت به حمایت مسئولین و دلسوزان ورزش استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه‌ ارزشمند استانداری، نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دلسوزان و تلاشگران عرصه‌ ورزش، شاهد مشکلات مالی سال‌های گذشته نباشیم تا با تمرکز بر امور فنی، بتوانیم فصل موفقی را در لیگ برتر هندبال ایران بگذرانیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه‌ ستارگان این است که در فصل جدید از ظرفیت مربیان و بازیکنان بومی بیشتری استفاده شود که این امر می‌تواند نویدبخش فصلی متفاوت برای هندبال شهرستان دشتستان و استان بوشهر باشد.

رقابت های فصل ۰۲_۱۴۰۱ لیگ برتر هندبال از دهم مهرماه امسال آغاز خواهد شد.