سه روز آینده سردترین روزها در فارس

سامانه جدید بارشی و سرمای شدید در راه استان

سه روز آینده سردترین روزها در فارس
احتمالاً جمعه سردترین موقع سال خواهد بود و دمای شیراز به چند درجه زیر صفر نزول می‌کند

 مدیرکل هواشناسی فارس گفت: سه روز آینده سردترین روزها را در پیش خواهیم داشت و از روز شنبه به بعد انتظار داریم سامانه بارشی دیگری استان را تحت تاثیر قرار دهد.

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس در خصوص سامانه بارشی استان فارس اظهار کرد: سامانه‌ای که از دیشب وارد استان شده، در مناطقی از شمال، شمال غرب و بخش‌هایی از شرق بارش برف را به همراه داشته است، شهرهایی چون اقلید، بوانات، ایزدخواست، سپیدان، کوه‌چنار و برخی از بخش‌های غربی شیراز سفیدپوش شدند و بیشترین میزان بارش برف تاکنون مربوط به شهرستان اقلید است.
وی درباره بارش باران در استان نیز گفت: در اغلب مناطق استان تا امروز ساعت 10:30 بارش باران را داشتیم و در بسیاری از مناطق مختلف به ویژه کازرون، نورآباد و فراشبند بارش‌های خوبی را شاهد بودیم، انتظار می‌رود این سامانه به تدریج به سمت مناطق جنوبی استان حرکت کند.
حقیقت ادامه داد: در ساعات پایانی روز در بخش‌هایی همچون لار، لامرد، مهر، اوز، خنج، گراش، فیروزآباد و قیروکارزین بارش‌ها شدت دارند.
مدیرکل اداره هواشناسی استان فارس درباره بارش‌ها در شیراز عنوان کرد: در شهر شیراز تا ساعت 10:30 حدود ۴۰ میلی‌متر بارش باران را داشته‌ایم
وی ادامه داد: این سامانه به تدریج تا پایان وقت امروز از استان خارج می‌شود اما بعد از عبور این سامانه، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه روزهای بسیار سردی را در استان شاهد خواهیم بود به طوری که احتمالاً جمعه سردترین موقع سال خواهد بود و دمای شیراز به چند درجه زیر صفر نزول می‌کند، همچنین در مناطق شمالی با توجه به اینکه بارش برف داشته‌ایم حتماً دمای چند درجه زیر صفر را خواهیم داشت.
حقیقت همچنین از سامانه بارشی جدیدی در هفته آینده خبر داد و گفت: از روز شنبه به بعد انتظار داریم سامانه دیگری استان را تحت تاثیر قرار دهد، امیدواریم در این سامانه نیز بارش‌های خوبی را داشته باشیم.
وی افزود: به کشاورزان توصیه می‌کنیم بسیار مراقب محصولات خود باشند و اگر محصولی را برداشت نکرده‌اند تا فردا آن را برداشت کنند، همچنین رانندگان حتماً از زنجیر چرخ، چراغ‌های مه‌شکن و لوازم ضروری برای عبور از مناطق سردسیر به ویژه گردنه‌ها به علت مه‌گرفتگی استفاده کنند.