سلام بندر به "بندر بند"

فیلمسازی کم‌هزینه با زیرساخت‌های اجتماعی

سلام  بندر به "بندر بند"

منیژه حکمت با اشاره به اینکه استقبال خوبی از فیلم "بندر بند" در بندرعباس صورت گرفت، گفت: ما در این فیلم سعی کردیم با نوعی فیلمسازی کم‌هزینه و گروهی کوچک راه خود را پیدا کنیم.
فیلم سینمایی "بندر بند"، ساخته منیژه حکمت در ۳ سانس و با حضور عوامل فیلم و جمعی از چهره‌های فرهنگی هنری هرمزگان در سینما ستاره شهر بندرعباس اکران شد. در هر ۳ سانس قبل از نمایش، عوامل فیلم به روی صحنه آمدند و "رضا کولغانی" خواننده هرمزگانی که در میان نسل جوان علاقه‌مند به موسیقی به عنوان خواننده گروه داماهی شناخته می‌شود نیز یکی از آهنگ‌های این فیلم را اجرا کرد. فیلم بندر بند به کارگردانی منیژه حکمت، درباره و در کشاکش سیل سال ٩٨ در جنوب ایران ساخته شده است.

منیژه حکمت پیش از نمایش "بندر بند" اظهار کرد: من برای فیلم بندر بند، طرحی از بانوانی داشتم که از شهرهای دور به کافه‌های کوچک تهران می‌آمدند و آواز می‌خواندند و در حال تحقیق بر روی این طرح بودم و وقتی سیل سال ۹۸ در جنوب ایران اتفاق افتاد، این مسئله را در دل قصه آوردم.
وی با اشاره به اینکه این فیلم یک درام سینمایی است اما وقتی کار در بستر رئال شکل می‌گیرد شاهد رگه‌هایی از مستند نیز خواهیم بود، افزود: چندین سال است که هزینه‌ها و پول‌های عجیب و غریبی وارد سینما شده که مشکلات عدیده‌ای برای هنر و اندیشه به وجود آورده و مرجعیت از هنر گرفته شده . بندر بند در مقابل با این نوع تفکر شکل گرفته تا با نوعی فیلمسازی ارزان و کم‌هزینه با زیرساخت‌های اجتماعی و گروهی کوچک راه خود را پیدا کنیم و درون غارهای خود خفه نشویم، بمانیم و جریان سازی کنیم.
این کارگردان سینما ضمن قدردانی از مردم بندرعباس که با شور و شوق برای تماشای فیلم بندر بند آمدند، در خصوص احساسش نسبت به حضور در این شهرعنوان کرد: آخرین بار ۲۰ سال پیش به بندرعباس آمده بودم و وقتی امروز از خیابان‌های شهر گذر می‌کردم، احساس غریبگی نمی‌کردم. احساس می‌کنم بندرعباس و شهرهای جنوبی شهر خودم هستند.