سقوط المان ورودی شهر صدرا/ هشدار مدیریت بحران بر ادامه داربودن وقوع طوفان + فیلم

 المان ورودی شهر صدرا بر اثر وزش باد شدید سقوط کرد و جاده مسدود شد و این حادثه سبب ایجاد ترافیک سنگین و توقف حرکت خودرو‌ها در دو طرف جاده صدرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به ادامه داربودن وقوع طوفان وهمچنین وزش باد هشدار داد و اظهارکرد: وزش باد تا روز یکشنبه در شمال استان ادامه دارد و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی اعلام نشده و تمام دستگاه‌های خدمات رسان در آمادگی کامل قرار دارند.

خلیل عبدالهی به هشدار‌های لازم و پیش بینی‌های هواشناسی نسبت به وقوع طوفان دراستان و نا پایداری جوی اشاره و گفت: در این ایام شاهد وضعیت ناپایدار جوی هستیم و طبق آنچه که در گذشته شاهد آن بوده ایم، احتمال وقوع طوفان و باد‌های شدید در ناحیه شمالی استان تا روز یکشنبه در استان پیش بینی شده و در همین راستا ما نیز موضوع را به تمامی دستگاه‌های ستاد بحران مناطق فارس اعلام و آنان را به حالت آماده باش درآوردیم تا آمادگی لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: از دستگاه‌های خدمات رسان استان خواسته ایم تا نسبت به وضعیت ایمنی مناطق خود بررسی‌های لازم را انجام دهند، هرچند سازمان هواشناسی در خصوص وقوع طوفان برای امروز جمعه اخطاریه جدی صادر کرده ضروری است شهروندان آمادگی لازم را داشته باشند.

به گفته عبدالهی، خوشبختانه خسارت خاصی در حوزه تاسیسات و زیرساخت‌های شهری تاکنون گزارش نشده است، ولی تعداد زیادی از درختان دچار شکستگی و قطع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با تاکید براینکه براساس نقشه‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود تا پایان امسال وضعیت آب و هوا در استان تغییر و با کاهش دما مواجه شویم که ضروری است کشاورزان و دامداران و بهره برداران نسبت به تامین سوخت مورد نیاز و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدامات لازم را انجام دهند.

بازگشایی جاده صدرا/ حادثه خسارت جانی نداشت

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شهر صدرا از بازگشایی جاده صدرا خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه بزرگ هیچ خسارت جانی به دنبال نداشت.

مرتضی زارع  با اشاره به سقوط المان ورودی شهر صدرا به علت وزش باد شدید گفت: در این حادثه که ساعت ۲۱.۴۵ دقیقه رخ داد، بلافاصله به اتفاق شهردار و نیرو‌های خدمات شهر، آتش نشانی و حمل نقل، عمران در صحنه حضور پیدا کردیم.

به گفته او، با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری منطقه ۱۰ و پلیس راهور شیراز جهت باز گشایی مسیر از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کردیم.

زارع گفت: به دلیل ترافیک بالا در دقایق ابتدایی خدمات رسانی، کمی با کند صورت گرفت، اما خوشبختانه کم‌تر از یک ساعت این مسیر با تلاش شهرداری و نیرو‌های خدوم  به حالت عادی و طبیعی خود برگشت.