وزیر: فناوری و نوآوری باید در راس امور وزارت علوم باشد

پردیس علم و فناری انرژی خوزستان با حضور وزیر علوم در اهواز گشایش یافت

وزیر: فناوری و نوآوری باید در راس امور وزارت علوم باشد
از روسای پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تشکر می کنم

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دوشنبه ۱۰ بهمن در سفر خود به استان خوزستان، پردیس علم و فناوری انرژی خوزستان را افتتاح و از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان خوزستان دیدار کرد. وزیر علوم همچنین در نشست با فناوران پارک علم و فناوری خوزستان شرکت کرد.

تاکید وزیر علوم بر حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان

زلفی گل در حاشیه بازدید از نمایشگاه پارک علم و فناوری خوزستان در حوزه انرژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه انرژی که امروز در پارک علم و فناوری خوزستان گشایش یافت با همکاری دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری خوزستان شکل گرفته که جا دارد به خاطر این همکاری و تعامل تشکر کنم.

وزیر علوم گفت: وقتی محصولات دانش بنیان را از نزدیک ملاحظه می کنیم احساس غرور کرده و خوشحال می شویم که جوانان ما با وجود همه تحریم ها، توانستند با حس "ما می توانیم" محصولاتی را تولید کنند تا هم نیازهای داخلی را برآورده کرده و هم به بخش صادرات کمک کنند و در نهایت منجر به درآمد برای کشور شوند.

وی افزود: از روسای پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تشکر می کنم که دست به دست هم داده و این امکانات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کردند.

زلفی گل گفت: امیدواریم با حمایت های بیشتری که صورت می گیرد شرکت های دانش بنیان بیشتری در پارک علم و فناوری و پردیس انرژی خوزستان مستقر شده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده ما هر چه بیشتر فراهم شود.

وی افزود: ما در وزارت علوم، معاونت فناوری و نوآوری را اخیرا تاسیس کردیم زیرا معتقدیم که بحث نوآوری و فناوری در وزارتخانه باید در راس امور قرار بگیرد. تبدیل علوم به فنون نیازمند یک برنامه راهبردی است و ما اعتقاد داریم که محصولات سودمند، مولد برنامه هدفمند هستند که معاونت فناوری و و نوآوری وزارت نسبت به این موضوع اهتمام دارد.