سرپرست اداره ورزش و جوانان فارس : شيراز جزء فقيرترين شهرها در سرانه فضای ورزشی است

سرپرست اداره ورزش و جوانان  فارس : شيراز جزء فقيرترين شهرها در سرانه فضای ورزشی است

علي جمشيدپور - خبرنيوز / در كنفرانس خبری سرپرست و معاونين اداره كل ورزش و جوانان استان فارس با اصحاب رسانه، دكتر حيدر صفر پور با بيان اينكه كلان شهر شيراز جزء فقيرترين شهرهای ايران در سرانه فضای ورزشي است، اظهار كرد: براي جبران اين نقيصه مي طلبد كه متوليان امر و مسئولين استان به اين مقوله ورود كنند تا از اين معضل و كمبود عبور كنيم.
سرپرست اداره کل افزود: بیش از سه ماه از پذیرش این مسئولیت گذشته و در دوران کرونا نیز مشکلات متعددی در حوزه ورزش ایجاد شد اما با تلاش همه عناصر ورزشی در استان فارس موجب شد این مشکلات کاهش چشمگیری داشته باشد.
حیدر صفرپور گفت: شناسایی استعدادهای درخشان ورزشی موجب افتخار آفرینی برای کشور خواهد بود و آینده ورزشی کشور را تضمین می‌کند این در حالی است که شناسایی استعدادهای ورزشی بانوان نیز جامعه زنان ورزشکار را بیمه خواهد کرد.
وی افزود: حضور حرفه‌ای زنان در ورزش و استفاده از زیرساخت‌های لازم در این بخش موجب شده تا زنان در عرصه‌های بین المللی پرچم دار کشور در حوزه ورزش باشند.
صفر پور عنوان کرد: ۵١ هیأت ورزشی و ٨۵۵ هیأت در شهرستان‌های فارس فعال هستند و این انتظار از جامعه ورزش وجود دارد که بتوانند وضعیت ورزشی فارس را بهبود دهند.
او ادامه داد: تکمیل ورزشگاه ۵٠ هزار نفری پارس و سالن ورزشی شهید سلیمانی از جمله طرح‌های عمرانی در استان است که جامعه انتظار دارد این طرح‌ها در کوتاه مدت برطرف شود این در حالی است که برآورد مالی این طرح‌ها و بهبود وضعیت ورزشگاه حافظیه ١٧۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
صفرپور تاکید کرد براساس وعده‌های داده شده تا پایان هفته دولت سال ١۴٠١ دو سایت ورزشی ورزشگاه پارس و سالن ورزشی شهید سلیمانی با رفع تمامی مشکلات افتتاح خواهد شد.
سرپرست اداره کل گفت: سالن‌های ورزشی استان فارس پیش تر ٧١ مشکل داشته و اکنون به ۵٠ مورد رسیده است لازم به ذکر است که شهرستان شیراز از جمله شهرستان‌های فقیر در حوزه زیرساخت‌های ورزشی است.
وی افزود: برخی از صنایع علاقه‌ای برای ورود به حوزه ورزش ندارند اما تلاش شده با مذاکرات صورت گرفته زمینه را برای توسعه فعالیت صنایع در ورزش فراهم کرد.این در حالی است که در برخی از هیأت‌های ورزشی بیش از ١٢ سال است که تنها یک نفر رئیس داشته از این رو در تلاش هستیم تا مهندسی انتخابات را از بین برده و تحول ساختاری در بخش هیأت‌های ورزشی ایجاد گردد. رؤسای جدیدی که هیأت‌های ورزشی انتخاب می‌شوند باید پاسخگوی مردم باشند.