سرنوشت اسکوبار در انتظار تاتا مارتینو؟

آمریکای لاتین شوخی ندارد!

سرنوشت اسکوبار در انتظار تاتا مارتینو؟

ترس‌ها و تهدیدها بعد از حذف مکزیک در دور گروهی جام‌جهانی شروع شد. 

تیم ملی مکزیک، برای اولین بار بعد از 44 سال، در مرحله گروهی جام‌جهانی حذف شد. این حذف اما به کام هواداران مکزیکی اصلا خوشایند نبود و کابوسی عجیب را برای سرمربی آن‌ها، تاتا مارتینو شروع کرد.

همه چیز از چندوقت قبل شروع جام‌جهانی، آغاز شد؛ جایی که تاتا مارتینوف سرمربی مکزیکی‌ها قصد استعفا دادن از سمت خود را داشت. با استعفا این سرمربی اما موافقت نشد، تا با وجود فشارهای فراوان، تاتا همچنان برای جام‌جهانی قطر روی نیمکت تیم ملی مکزیک بنشیند.

یک اتفاق تلخ و حذف در بازی آخر، جو هواداران مکزیکی حاضر در ورزشگاه را متشنج کرد و آزتک‌ها شروع کردند به اعتراض به نیمکت و بازیکنان خود. این اعتراض‌ها در ورزشگاه به پایان نرسید؛ کار به قدری بالا گرفت که هوادارانی که به قطر هم سفر نکرده بودند، اعتراضات در فصای مجازی را شروع کردند و جوی که مارتینو از آن می‌ترسید، بالاتر گرفت.

سرنوشت کسانی که در کشورهای آمریکای لاتین، مقصر باخت شناخته می‌شوند، معمولا خوب نبوده و در تراژیک‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال این منطقه، آندریاس اسکوبار، بازیکن تیم ملی کلمبیا، بعد از به ثمر رساندن گل به خودی در جام‌جهانی 1994، زمانی که به کلمبیا بازگشت، در این کشور به رگبار بسته و کشته شد.

در این بین، بعد از نتایج ناامید کننده تاتا مارتینو با مکزیک و با بالا گرفتن اعتراضات به این سرمربی، پیام‌های تهدیدآمیزی مبنی بر ایجاد سرنوشت مشابه اسکوبار برای این سرمربی ارسال شده و در فضای مجازی قرار گرفته است. باید دید آیا سرمربی مکزیک، قربانی بعدی هواداران متعصب فوتبال در آمریکای لاتین خواهد بود یا از این موضوع جان سالم به در می‌برد.