سرآسیایی؛ سربلند در آزمون اول

بازی برابر آلومينيوم نشان داد، تغییر دیرهنگام کادر فنی و فرصت محدود کادر جدید ممکن است در پایان فصل به حسرت فجری‌ها تبدیل شود

سرآسیایی؛ سربلند در آزمون اول

محمد رضا جوکار/  فجر سپاسی در هفته ۲۴ ام لیگ برتر که در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان آلومینیوم اراک بود به نسبت گذشته، بازی متفاوت تری را ارائه داد. شاگردان «مجتبی سرآسیایی» از همان ابتدای بازی درمقابل حریف خود آلومینیوم انتحاری و با هیجان بالا بازی کردند. دوندگی‌ بی‌امان، پرس شدید و شوتزنی هافبک‌ها جزو برنامه‌های اصلی فجری‌ها بود. همچنین انرژی زیاد، قدرت هدایت و فریادهای سرمربی فجر در ورزشگاه خالی از تماشاگر به وضوح قابل مشاهده بود.

نیازمند متخصص گلزنی

فجری‌ها در این بازی بسیارخوب منظم و منطقی درطول وعرض زمین توپ رابه گردش درآوردند و تا آخرین دقایق وقت اضافه هم در ساخت موقعیت و فرصتهای گلزنی عملکرد بسیارخوبی داشتند. در نیمه دوم استراتژی فجری‌ها شاید به لحاظ شرایط بدنی بازیکنان کمی تغییر کرد و تیم کمی عقب نشست و ترجیح داد توپ را در اختیار حریف قرار دهد و با توپ‌گیری از حریف ایجاد موقعیت کند که باز هم نسبتاً در این‌ مورد خوب عمل کردند و چندین موقعیت خطرناک بدست آمد. شاید اگر دقت پاس‌ها کمی بیشتر بود نتیجه بهتری هم رقم‌ می‌خورد اما باید پذیرفت که تعداد پاسهای اشتباه در بین فجری‌ها کمی زیاد است. آنها نبردن را خیلی خوب بلدند، به گونه‌ای که فرصت خلق می‌کنند، اما دقت کافی ندارند و از هنر گلزنی بی بهره‌اند!
البته تمامی مربیان ایران باید این دقت را داشته باشند که درخط حمله نیازمند بازیکنان متخصص در فاز گلزنی هستند،  که این دقت البته باید درابتدای فصل لحاظ شود.

فرصت محدود کادر جدید

نکته دیگر اینکه شاید فجرسپاسی می‌توانست با حضور هوادارانش در حافظیه شیراز پیروز شود چرا که تماشاگران اهرم فشار روی حریف و تزریق انرژی به بازیکنان هستند. کادر فنی سعی کرده بود با برگزاری اردوی ۱۰ روزه و حتی تغییر رنگ لباس اصلی، تغییراتی را از نظر روحی - روانی در بازیکنان ایجاد و در این مدت کوتاه شرایط بدنی بازیکنان را بهتر کند که البته باید به این موضوع هم‌ توجه داشت که در این  مقطع زمانی سفرها و فشار زیاد می‌تواند نتیجه عکس و خطرناکی به همراه داشته باشد. همچنین ضعف عدم استفاده مناسب از ضربات ایستگاهی باز هم در فجر دیده شد. شاید کادر فنی باید روی بزرگترین ضعف فجر بیشتر تمرکز و برنامه ریزی کند تا در این شرایط بهترین راه برای گلزنی  فراهم شود .

***

بازی برابر آلومينيوم نشان داد، تغییر دیرهنگام کادر فنی و  فرصت محدود کادر جدید ممکن است در پایان فصل به حسرت فجری‌ها تبدیل شود .