سد «سقاوه مارگون» کلنگ زنی می شود/ اعتبار اولیه ۴۷٠ میلیارد تومان

سد «سقاوه مارگون» کلنگ زنی می شود/ اعتبار اولیه ۴۷٠ میلیارد تومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد ۹.۷ میلیون متر مکعبی «سقاوه مارگون» با برآورد اولیه ۴۷٠ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

کیامرث حاجی زاده پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های شهرستان مارگون افزود: حجم پیش بینی شده سد مارگون ۹.۷ میلیون متر مکعب و برآورد اولیه ۴۷۰ میلیارد تومان است.

وی ابراز داشت: این پروژه تأمین کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت این منطقه به خصوص شهرک صنعتی و کارخانه سیمان مارگون است.

حاجی زاده با بیان اینکه در حال حاضر پروژه به مناقصه رفته است، اضافه کرد: هفته آینده پاکت مناقصه باز و پس از ارزیابی پیمانکار، پروژه به مرحله کلنگ‌زنی می‌رود.

حاجی زاده از تلاش برای تکمیل پروژه و افتتاح رسمی پروژه ملی راه پاتاوه به دهدشت خبر داد و گفت: این پروژه هم‌اکنون زیر بار ترافیک رفته و تردد محلی در جریان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بهره‌برداری رسمی از این پروژه نیازمند تکمیل دو قطعه است، اظهار داشت: قطعه اول که در مراحل پایانی است، احداث گالری بخشی از این محور بوده که نیازمند ایمن سازی و آسفالت است.

وی افزود: پاسگاه پلیس راه طی یکی دو هفته آینده در این منطقه مستقر می‌شود، خط‌کشی و آسفالت لایه دوم به طول ۲۰ کیلومتر مانده که باید برای ایمنی این محور و تکمیل نهایی اقدام شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: قطعه دوم محور ملی پاتاوه به دهدشت مربوط به ۸۰ متر ریزش تونل شماره ۴ است که هم‌اکنون کار ریزش برداری، تثبیت و حفاری آن در دست انجام بوده و تکمیل سه ماهه هدفگذاری شد.

وی با اشاره به اعتبارات این پروژه خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای این محور در نظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

حاجی زاده گفت: از محل تهاتر نفت هم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شده است که ۱۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.