پایان رسمی گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر: گشت‌ها با دستور دادستانی و مرجع قضایی توسط فراجا انجام می‌شد

پایان رسمی گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه باید قانون درست در سطح کشور اجرا شود، گفت: برای ما اساس این است که در چهارچوب شرع باشد و ضمن اینکه مردم ما باید به قانون پایبند باشند تا ما بتوانیم فضای «مطالبه گری» و «بی تفاوت نباشیم» را در جامعه داشته باشیم و بتوانیم حمایت لازم را انجام بدهیم. الآن از طرف دستگاه های مختلف در سطح کشور دارد پیگیری می شود که نسبت به بحث کشف حجاب سازوکارهای مناسبی را داشته باشند و بتوانند با آن مقابله کنند. تعداد معدودی دارند هنجارشکنی و بی قانونی می کنند و مسئولین مختلف نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خانمحمدی، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای اتفاقات اخیر، اگر بخواهیم نگاه مثبت به آن داشته باشیم، این است که خیلی از مجموعه های فرهنگی کشور بیدار شدند و ما امروز خلأ در بحث عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی را جدی تر دیده ایم. به دلیل اینکه خلأها جدی تر و شکاف ها عمیق است و باید نسبت به آن توجه جدی شود؛ هم در حوزه ایجابی مثل آموزش عالی و آموزش و پروش و حوزه های فرهنگی مثل صدا و سیما و هم در حوزه هایی که تبلیغی است. دستگاه های انتظامی و قضایی باید اقداماتی انجام بدهند. باید شیوه ها جدیدتر، به روزتر و دقیق تر باشد که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 وی در خصوص تعطیل شدن گشت ارشاد بیان کرد:بحث عفاف و حجاب در کشور یک مطالبه مردمی و عمومی است و به صورت کلی دارد تصمیماتی در ارتباط با عفاف و حجاب گرفته می شود و ان شاء الله در یک چهارچوب نوین تر، با استفاده از تکنولوژی هایی که در این زمینه هست و با فضایی که یک طرفه نباشد، انجام شود. اما گشت های امنیت اخلاقی و اجتماعی که برقرار بوده با دستور دادستانی و مرجع قضایی توسط فراجا انجام می شده و الآن مأموریتش تمام شده است. اینکه بخواهد با چه شیوه ای باشد، قطعا در مورد بودن یا نبودن اینها در سطح اجتماع، مسئولان مختلف باید تصمیم بگیرند و جمع بندی کنند.

خانمحمدی  افزود: اما در بحث عفاف و حجاب برنامه ریزی های خوبی دارد می شود و اتفاقا یکی از دستاوردهای اتفاقات اخیر، اگر بخواهیم نگاه مثبت به آن داشته باشیم، این است که خیلی از مجموعه های فرهنگی کشور بیدار شدند و ما امروز خلأ در بحث عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی را جدی تر دیده ایم. به دلیل اینکه خلأها جدی تر و شکاف ها عمیق است و باید نسبت به آن توجه جدی شود؛ هم در حوزه ایجابی مثل آموزش عالی و آموزش و پروش و حوزه های فرهنگی مثل صدا و سیما و هم در حوزه هایی که تبلیغی است. دستگاه های انتظامی و قضایی باید اقداماتی انجام بدهند. باید شیوه ها جدیدتر، به روزتر و دقیق تر باشد که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.