ساپینتو: همه چیز را می‌دانستیم و دو امتیاز از دست رفت

ساپینتو: همه چیز را می‌دانستیم و دو امتیاز از دست رفت
متاسفانه زیاد قوی ظاهر نشدیم

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال پس از تساوی 2 – 2 برابر پرسپولیس، در نشست خبری بعد از این بازی گفت: به نظر من، ما در 20 دقیقه اول آنطور که انتظار داشتم، جنگنده نبودیم و بازیکنانم خوب ظاهر نشدند. در دربی باید جنگنده باشید و هم برای توپ‌های اول و هم برای توپ دوم و ضربات کاشته تلاش کنید.

همه چیز را درباره این تیم می‌دانستیم

از روی یک ضربه کاشته گل خوردیم. دقیقا از منطقه ای که می دانستیم از آنجا حمله می کنند. از نقطه پنالتی یا کرنرهای کوتاه که اغلب اوقات این کار را انجام می دهند. این هفته خیلی سخت روی ضربات کاشته کار کرده بودیم. می‌دانستیم که آنها می‌توانند روی ضربات ایستگاهی به ما ضربه بزنند. همه چیز را درباره این تیم می‌دانستیم و باعث تأسف است. امروز تیمی را وارد زمین کردند که میانگین قدی بالایی داشت و جنگنده بودند و فشار زیادی آوردند. حریف فشار زیادی به خود وارد کرد، چون لوکادیا را نداشتند. متاسفانه زیاد قوی ظاهر نشدیم.

به دلیل مشکل بدنی بازیکنان، تعویض کردیم

بعد از اینکه گل را دریافت کردیم، شروع کردیم به واکنش نشان دادن. به بازی برگشتیم و با یک استراتژی خوب می توانستیم گل بزنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم. در نیمه دوم خیلی باقدرت زیادی ظاهر شدیم و توانستیم گل دوم را بزنیم. برخی از بازیکنان مثل سلمانی مشکل فیزیکی داشتند و باید چند تعویض را انجام می دادیم. تنها کاری که می توانستیم در نیمه دوم انجام بدیم و انجام ندادیم این بود که تصمیم‌های آخر را خوب نگرفتیم.

این بازی مال ما بود و باعث تأسف است برنده نشدیم

آنها نیز ریسک زیادی انجام دادند، یک بار از روی کرنر و یک بار از روی ضربه کاشته. در تمامی دیدارها که تیمی عقب است، این اتفاقات رخ می دهد. در نیمه دوم شانسی نداشتند. یک سانتر کردند به تیر دوم که به بیرون رفت و فرصت خیلی زیادی نداشتند. بازی برای ما بود و باعث تأسف است که 2 امتیاز از دست‌مان رفت. پرسپولیس 2 فرصت را از روی ضربات کاشته خلق کرد و ما نیز روی آن کار کرده بودیم.

فرصت گرانبهایی را از دست دادیم

بازی خوبی بود، به بازیکنانم تبریک می‌گویم، خوب کار کردند. بازیکنان پرسپولیس هم کیفیت بالایی داشتند و خوب کار کردند و روی تمامی موقعیت ها و فرصت ها خوب کار کردند. فرصت خیلی گرانبهایی را از دست دادیم و از حالا خود را برای بازی بعدی آماده خواهیم کرد.

در دربی باید بجنگید و از فرصت ها استفاده کنید

کیفیت دربی؟ سخت است، چون هر دو تیم سخت کار می کنند، پرس می کنند و فضا نمی دهند. در دربی باید بجنگید و به صورت موثر از فرصت‌ها استفاده کنید. این جزئیات است که سرنوشت را مشخص می‌کند. بعضی از اوقات تیم من می‌توانست موقعیت های بیشتری داشته باشد، اما حریف هم قوی بود و اجازه نمی داد آنطور که می خواهیم در زمین ظاهر شویم. تا آخر نزدیک بود بازی را ببریم ولی خب یک کرنر... باعث تأسف است.

داور می توانست روی گل اول خطا نگیرد

داوری؟ یک بازی خوبی را سوت زد. بعضی اوقات برای ما سوت زد و گاهی هم برای آنها. شاید روی گل اول آنها، ضربه کاشته ای که گرفت خطا نبود. اما در کل داوری خوب بود.

برای قضاوت درباره قهرمانی زود است

تأثیر تساوی در تعیین قهرمان؟ هنوز هجده بازی برای همه باقی مانده و برای قضاوت کردن زود است.

چون پرسپولیس روی زمین بازی کرد، روزبه را تعویض کردم

تعویض روزبه چشمی؟ بازی مالکانه زیادی نداشتیم و تصمیم گرفتم تعویض کنم. مهری هم یک کارت زرد داشت. روزبه بازیکنی است که تیم را خوب بالانس نگه می دارد ولی پرسپولیس بازی مستقیم انجام نمی داد و پاس های کوتاه می داد. فکر کردم زبیر می تواند بهتر به تیم کمک کند.

روی ارسال های پرسپولیس کار کرده بودیم ولی...

خوردن 2 گل مشابه؟ می دانستیم که بازیکنان آنها کیفیت بالایی دارند. دانیال، صادقی، ترابی بازیکنان خوبی هستند و ما برای آنها آماده بودیم. از طرف چپ ترابی سانتر می کند و از راست دانیال. ما روی تیرهای اول کار کرده بودیم. می‌دانستیم که توپ‌های آنها همیشه به محوطه کوچک ارسال می‌شود و کرنرهای کوتاه و ترکیبی می‌زنند. روی این موضوعات کار کرده بودیم، اما روی ضربات آزاد نتوانستیم آنها را کنترل کنیم. خوب کار کرده بودیم و برای این موقعیت خوب آماده شده بودیم. برای توپ‌های دوم هم خودمان را آماده کرده بودیم، ولی بعضی اوقات نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. می‌دانستیم که باید چه کاری انجام دهیم، اما در دقیقه 90گل خوردیم که این موضوع ناراحت کننده است، چون 3 امتیاز در اختیار ما بود.