سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

احتمال آبگرفتگی معابر

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز جمعه سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود و با فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی جوی نسبتاً آرام را تا صبح فردا روی استان و خلیج فارس نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ظهر فردا به تدریج با نفوذ سامانه بارشی به استان، سرعت وزش بادهای جنوبی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با تداوم فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده، ضمن افزایش ارتفاع موج دریا، در برخی نقاط استان بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی تصریح کرد: جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی به تدریج از بامداد امشب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در مناطق جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از نفوذ امواج بارشی به استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: بارش پراکنده باران، وزش تندباد، گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق، احتمال گرد و خاک در برخی نقاط از اثرات این سامانه است.

مساعدی از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط، لغزندگی جاده‌ها و وزش باد و احتمال گرد و خاک خبر داد و افزود: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر خواستار محافظت از محصولات کشاورزی شد و گفت: طی این مدت از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.