راه اندازی سامانه الکترونیکی توریست کارت در فرودگاه لار

راه اندازی سامانه الکترونیکی توریست کارت در فرودگاه لار

سامانه الکترونیکی صدور توریست کارت (تبدیل ارز الکترونیکی) برای مسافران و گردشگران در ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی لارستان فارس راه اندازی شد.

 امین الله صولتی مدیرکل فرودگاه لارستان روز دوشنبه اعلام کرد : این دستگاه در راستای ارائه خدمات مناسب و رفاه حال مسافران و گردشگران خارجی طراحی و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه توریست کارت با عاملیت بانک ملی و با قابلیت تبدیل ارزهای دلار، یورو و پوند به ریال نصب و راه اندازی شده است. مسافران خارجی می تواند ارز مذکور را به دستگاه تحویل داده و کارت گردشگری با اعتبار ریالی دریافت کنند.

شهامت محمد حسینیان رئیس شعب بانک ملی حوزه لارستان هم گفت: راه اندازی این سامانه که همزمان با نود و چهارمین سالروز تاسیس بانک ملی بوده نوید بخش توسعه فرودگاه و جذب بیشتر گردشگران و مسافران از کشورهای مختلف به این منطقه خواهد بود.

وی اظهار داشت: راه اندازی این سامانه به نحوی است که در تمام پایانه های فروش شبکه بانکی کشور این قابلیت را دارد که در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص کارت ریالی صادر کند.

محمد حسینیان بیان کرد: همچنین سقف شارژ کارت ها بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پنج هزار دلار و اعتبار کارت ها از زمان صدور به مدت یک سال می باشد و با توجه به فعال بودن تراکنش خرید این کارت ها در شبکه بانکی امکان تبدیل مانده ریالی کارت به ارز دیگر از طریق صرافی ها وجود دارد .

با توجه به راه اندازی پایانه بارهوایی (کارگو) و همچنین سامانه الکترونیکی ویزیت کارت تبدیل ارز به ریال در فرودگاه بین المللی لار زمینه توسعه و افزایش میزان مسافران و جذب توریست و گردشگر از این فرودگاه در آینده بیش از پیش فراهم خواهد شد.

تردد ۸۰ هزار نفری مسافران از فرودگاه لارستان و افراد مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس را به عنوان یک فرصت مغتنم برای توسعه این ترمینال یاداور شد و گفت: کاهش هزینه های بار ناشی از فعالیت این ترمینال زمینه افزایش پروازهای داخلی و خارجی را در این فرودگاه هم فراهم خواهد کرد.

ارسال بار هوایی یکی از خدمات کاربردی و مقرون به صرفه برای صادرکنندگان و تجار است که استفاده از خدمات بارهوایی به افراد و به ویژه تجار این امکان را می دهد تابار اضافی خود در هر حجم و وزنی را با بسته بندی ایمن و استاندارد و در زمان مناسب و تعیین شده به کشور مقصد ارسال کنند.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.