سال تمام شد و وعده شهردار بوشهر روی هوا ماند!

سال تمام شد و وعده شهردار بوشهر روی هوا ماند!

قول شهردار بوشهر مبنی بر استفاده از چرخ فلک ساحلی این شهر در نوروز 1401 عملی نشد تا پرونده وعده های این پروژه قطورتر شده و رویای چرخیدن بوشهری ها در ارتفاع طولانی تر شود.

این پروژه از سال 94 کلید خورد و به گفته میگلی نژاد شهردار وقت مرکز استان با ارتفاع 72 متری و 42 کابین، بلندترین چرخ فلک کشور و المانی برای مرکز استان مبدل خواهد شد.

این پروژه به صورت مشارکتی (80 درصد شهرداری و 20 درصد سازنده) در ساحل پارک شغاب کلید خورد و قرار بود دو ساله به بهره برداری برسد، اما امروز بیش از شش سال از شروع آن می گذرد و به بهره برداری نرسیده است.

جالب اینکه در روزهای پایانی شورای شهر و شهرداری سابق در مرداد امسال، صالحیان شهردار وقت با حضور در محل این چرخ فلک و به گفته وی بهره برداری آزمایشی آن، گفته بود که چرخ فلک به طور کامل در مهر امسال به بهره برداری می رسد، اما این وعده هم اجرایی نشد.

بوشهری ها در نوروز سوار چرخ فلک شوند!

آخرین وعده درباره این پروژه به حسین حیدری شهردار جدید بوشهر اختصاص داشت که 26 آذرماه امسال سوار بر یکی از کابین های چرخ فلک، در ویدئویی که توسط روابط عمومی شهرداری منتشر شد وعده داد «شهروندان در نوروز سوار این چرخ فلک خواهند شد».

اما در حالی که در آخرین روز سالجاری هستیم، این پروژه همچنان در مرحله اجراست و تاییدیه های نهایی اداره استاندارد را به دست نیاورده است.

کمبود امکانات تفریحی در بوشهر

در حالی که در سراسر دنیا شهرهای ساحلی دارای بیشترین شهربازی و وسایل سرگرمی و تفریح هستند، اما بندر بوشهر با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که در نیمه دوم سال و بویژه ایام نوروز نیز میزبان جمع زیادی از گردشگران و مسافران هموطن است و نیمی از سال حضور در فضای آزاد آن به دلیل گرما دشوار است، فاقد یک شهربازی و وسایل مناسب تفریح کودکان می باشد.

اما مدیریت شهری سالهاست از بهره برداری پروژه ای که همه هزینه آن را نیز پرداخت کرده عاجز مانده و شهروندان با حسرت به چرح فلک نگاه می کنند.