سارقان ۴میلیاردتومان به مخابرات کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدند

سارقان ۴میلیاردتومان به مخابرات کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدند

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت : سارقان سال گذشته چهار میلیاردتومان به تجهیزات مخابراتی استان خسارت زدند که این امر مشکلاتی را برای مشترکان شرکت بویژه در مناطق دور افتاده بدنبال داشت.

سید محمد  هادی امیری روز سه شنبه ضمن قدردانی از زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی در برقراری نظم  عمومی از مردم و مسئولان امنیتی و انتظامی برای مقابله با پدیده ناپسند سرقت تجهیزات مخابراتی از سوی برخی سارقان و افراد سود جو ، موجب وقفه در خدمت رسانی به مردم می شود نیز استمداد طلبید .

وی اضافه کرد: هر چند که پرسنل مخابرات بطور شبانه روزی در حال ایجاد و تقویت زیرساخت مخابراتی در گوشه گوشه استان هستند ولی سرقت تجهیزاتی از قبیل کابل شبکه ، ترانس برق و سایت های موبایل در نقاط مختلف شهری و روستایی موجب کندی خدمات رسانی را فراهم کرده است .

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برغم خسارتهایی که شرکت مخابرات از سوی سارقان تجهیزات متحمل شده ولی طی یکسال گذشته  مناطقی همچون یاسوج به کاکان، یاسوج به سی سخت، دهدشت تا قلعه دختر، یاسوج تا تنگاری، توسعه مرکز لیک به بهمئی و چندین نقطه دیگر  از پوشش فیبر نوری بهره مند شده اند و جزو اقدامات شاخص مخابرات استان بوده است.

امیری ابراز داشت: فیبر نوری در مناطق شهری استان ۴۳۰ کیلومتر، ۹۰۰ کیلومتر بین شهری و ۶۰۰ کیلومتر روستایی توسعه یافته است و ۶۸ مرکز روستایی و ۲۱ مرکز شهری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۶۰ هزار تلفن نصب شده در کهگیلویه و بویراحمد کار خدمت رسانی به مردم استان را انجام می دهد و ۳۷۷ سایت تلفن همراه در محدوده استان است که کار پوشش ارتباطی را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:در مجموع مشترکین تلفن همراه در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره به مردم استان واگذار شده است.