موضوع مهم و آینده ساز ورزش فارس

مصاحبه اختصاصی با رئیس هیات هاکی استان

موضوع مهم و آینده ساز ورزش فارس
رئیس هیات هاکی فارس

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ «با برنامه ای مدون در هیات هاکی فارس موفق شدیم برای اولین بار به چندین مقام کشوری دست پیدا کنیم.» رئیس هیات هاکی استان با ذکر این مطلب افزود: در چهار سال اخیر حدود 24 بازیکن آقا و خانم از فارس به اردوهای تیم ملی در رده های سنی مختلف دعوت شده اند که این نشان دهنده برنامه ریزی هیات هاکی فارس در این مدت بوده است.

«حسین عاقبت بین»اظهار کرد: گذشته از مقام های متعددی که در این مدت کسب کرده ایم، دو ماه پیش برای اولین بار در تاریخ هاکی فارس موفق شدیم با وجود استان های صاحب سبک هاکی کشور، نایب قهرمان المپیاد ایران شویم. به جرأت می توانم بگویم که در حال حاضر با توجه به دست آوردها، استان فارس قطب هاکی کشور است.

وی که از 7 سالگی هاکی را آغاز کرده، پس از گذشت 33 سال فعالیت در عرصه ورزش به عنوان بازیکن، مربی، داور، مدیر ورزشی و ... بیان کرد: به این دلیل هاکی را انتخاب کردم چون این رشته ورزشی هم از لحاظ جسمی و هم روحی شما را به تکاپو وا می دارد و همین موضوع بر جذابیتش می افزاید. همچنین پس از دوران بازیگری ام، تصمیم گرفتم تا شرایطی را برای علاقمندان به هاکی فراهم سازم تا بتوانند هرچند بهتر در این زمینه فعالیت داشته باشند. به همین دلیل به کارهای مدیریتی ورود کردم و خدا را شاکرم که در دوران مدیریت بنده چندین رتبه برای اولین بار در کشور به اسم فارس در رشته هاکی به ثبت رسید.

«عاقبت بین» ادامه داد: زمانیکه سکاندار هیات هاکی استان شدم با کمبود تجهیزات ورزشی روبرو بودیم. لذا با فراهم آوردن شرایطی برای تأمین تجهیزات هاکی، گام های مثبتی در راه کسب افتخار هاکی بازان فارس برداشته شد.  در آن زمان شهرستان فعالی در این رشته فعالیت نداشت اما هم اکنون شهرستان های فیروزآباد، جهرم، خرامه، اقلید و ... در مسیر پیشرفت رشته جذاب هاکی قرار گرفته اند.

مدیر فنی مسابقات کشوری فدراسیون در پاسخ به این سوال که « چه برنامه هایی برای آینده هاکی فارس دارید؟» گفت: در نظر داریم تا با همکاری شهرداری کلانشهر شیراز و اداره ورزش و جوانان فارس دو مکان تخصصی برای هاکی بازان استان به بهره برداری برسانیم تا از لحاظ سخت افزاری به درجه مطلوبی در کشور دست پیدا کنیم. در بحث نرم افزاری نیز با پرورش ملی پوشان و همچنین تنظیم برنامه ای مدون برای حضور مقتدر در لیگ برتر هاکی بانوان و آقایان کشور رسالت خود را انجام می دهیم. ضمنا در اینجا این نوید را به بازیکنان هاکی فارس می دهم که مطابق برگزاری اردوهای تیم ملی در سال های گذشته، طی دو ماه آینده میزبان دو اردوی دیگر تیم ملی در استان خواهیم بود.

رئیس هیات هاکی فارس با اشاره به این موضوع که استعدادیابی در دستور کار هیات استان قرار دارد اظهار کرد: با استناد به تفاهم نامه ای که دو سال پیش، دکتر قدیمی رییس فدراسیون هاکی کشور با وزارت آموزش و پرورش انعقاد کرد، در مدارس شیراز و شهرستان های فارس در زمینه استعدادیابی هاکی چندین اقدام شایسته انجام دادیم که در آینده بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور بانوان در ورزش تشریح کرد: نگرش هیات به بانوان ورزشکار به عنوان مادران آینده و بنیان خانواده، نگاهی دوربینانه بوده است و به این موضوع که بخش بانوان موازی با بخش آقایان در هیات هاکی فارس به تکامل رسیده است افتخار می کنیم. لازم به ذکر است که این تلاش ها با کسب مقام چهارم زیر چهارده سال کشور نمود پیدا کرد.

«عاقبت بین» در پایان با تاکید بر اینکه ساختار جذب حامی مالی در فارس معیوب است، ابراز کرد: اسپانسر یا همان حامی مالی زمانی برای حمایت ورود می کند که آورده ای برایش در پی داشته باشد اما متأسفانه فارس با معیوب بودن ساختار جذب اسپانسرینگ و ایراداتی که به عدم اجرای مصوبه های دولت در راستای زمینه سازی برای ورود بخش خصوصی به ورزش تدوین شده، وارد است، نمی توان از حامی مالی توقع داشت بدون هیچ بازخوردی به ورزش ورود پیدا کند. در اصل ضرر اصلی از این عدم حمایت ها را ورزش و ورزشکار متحمل می شود و مسئولین استان و متولیان ورزش باید به این موضوع مهم و آینده ساز ورزش فارس رسیدگی جدی کنند.