آغاز ساخت نخستین پل هوایی عابر پیاده در دیلم

قرار است این پروژه پیش از ٢٢ بهمن تکمیل شود

آغاز ساخت نخستین پل هوایی عابر پیاده در دیلم

عملیات اجرایی احداث نخستین پل هوایی عابر پیاده که از خواسته‌های دیرینه مردم دیلم است با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد ریال اعتبار روز یکشنبه در آیینی در ورودی این شهر آغاز شد.

محمود پورداوودی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم گفت: ساخت پل هوایی به منظور حفظ سلامتی، ایمنی و تردد آسان شهروندان از جمله ساکنان محله‌های تنوب شرقی و غربی همراه با ایجاد بستر تبلیغاتی مناسب و زیباسازی بصری در مجاورت جاده پرتردد بین استانی با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شهرداری این بندر آغاز شده است.

او افزود: برای استحکام سازه پل علاوه بر طراحی سه فونداسیون اصلی با زیرسازی در ابعاد ۲.۵ در ۵ متر، در کنار آن ۶ فونداسیون فرعی نیز در ابعاد مختلف که به استحکام بنا کمک می‌کند، درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: طول پل ۳۸.۶۰ و عرض آن ۲.۴۰ با ارتفاع ۶ متر طراحی و قریب به ۳۰ تن آهن آلات در سازه پل فلزی استفاده شده است.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده، تلاش خواهد شد تا این پروژه پیش از ٢٢ بهمن تکمیل شود.

باتوجه به اینکه محور ورودی شهرستان‌های دیلم به گناوه بین محله تنوب شرقی و غربی واقع و یک جاده این دو منطقه را از هم جدا کرده، ساکنان آن برای ارتباط با یکدیگر، مراجعه به شهر و تحصیل فرزندان خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و بار‌ها از مسئولان خواستار احداث هرچه سریع‌تر پل هوایی شده بودند که پس از سال‌ها انتظار، محقق شد.