ساخت بیمارستان نمازی ۲ به‌زودی

ساخت بیمارستان نمازی ۲ به‌زودی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از آغاز ساخت بیمارستان نمازی ۲ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر سید وحید حسینی چهارشنبه ۱۸ اسفند در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و کنونی بیمارستان نمازی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به خدمات وسیع این مرکز آموزشی درمانی، طی سالیان طولانی فعالیت، ارائه خدمت به مردم و مراجعان فارس و استان‌های همجوار در این بیمارستان را دلنشین برشمرد و از تلاش تمام اساتید و کارکنان این مرکز آموزشی درمانی به ویژه دکتر محمدصادق مسعودی، رئیس پیشین بیمارستان نمازی به عنوان پزشکی بسیجی، کارآمد و پر تلاش در مدت تصدی مسئولیت ریاست بیمارستان قدردانی کرد.

او اضافه کرد: بیمارستان نمازی طی دو سال گذشته و شرایط بحران شیوع کروناویروس در کنار سایر بیمارستان‌ها در خط اول مقابله با کرونا فعال بوده و بیماران بسیاری را پوشش داده است که نتیجه این فعالیت‌ها سبب شده تا استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور آمار مرگ و میر کرونا کمتری داشته باشد

حسینی در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مبارزه به بیماری کووید۱۹، گفت: مسئولان پیشین دانشگاه همچون سراسر نقاط دنیا با یک پاندمی ناشناخته مواجه شدند و با وجود تحریم‌های زیادی که کشور با آنها مواجه است، با همت و تلاش خداپسندانه، ارائه خدمت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دکتر احمد حسین‌زاده، سرپرست جدید بیمارستان نمازی شخصیتی دلسوز، با تجربه و بسیجی است، افزود: مرکز آموزشی درمانی نمازی در پیشانی تمام کارهای تخصصی قرار دارد و انجام مسئولیت این مرکز، امری خطیر است.

او ادامه داد: نجیب ترین و بهترین کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کار می‌کنند و با وجود مسایل مختلف به ویژه در دوران کرونا، فعالیت‌ها و ارائه خدمات در دانشگاه با بهترین کیفیت انجام شده و در حال انجام است.

حسینی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ساخت بیمارستان‌های جدید در شهر شیراز، از آغاز ساخت بیمارستان نمازی ۲ و بیمارستان میانرود با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی و همچنین تکمیل بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) در آینده نزدیک، خبر داد.

او همچنین با بیان این موضوع که مسئولان بیمارستان نمازی همواره افرادی عالم و دلسوز بوده اند، بر اهمیت به روز رسانی تجهیزات و امکانات این بیمارستان به عنوان مرکزی علمی، تخصصی و فوق تخصصی در کشور، تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، دکتر محمدصادق مسعودی، رئیس پیشین بیمارستان نمازی، با ارائه گزارشی از عملکرد دو سال گذشته این بیمارستان، خدمت رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی در این مرکز را نمادی از همت و تلاش اساتید و کارکنان این مجموعه برای خدمت به مردم دانست.

 دکتر احمد حسین‌زاده، سرپرست جدید بیمارستان نمازی نیز با اشاره به سرمایه انسانی بزرگ و توانمند بیمارستان نمازی، بر حفظ و نگهداری از سرمایه های انسانی، تجهیزاتی و ساختمانی این بیمارستان و انتقال تجربیات گذشته به آیندگان، تاکید کرد.

بهره برداری از ۲ خدمت جدید حوزه سلامت فارس در بیمارستان نمازی

همچنین با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دو خدمت جدید به خدمات حوزه سلامت فارس در مرکز آموزشی درمانی نمازی، اضافه شد.

حسینی در آیین بهره برداری از بخش بستری نورولوژی اطفال و آزمایشگاه مولکولار در بیمارستان نمازی نیز گفت: امروز دو پروژه بسیار مفید در بیمارستان نمازی بهره برداری شد که نقش مهمی در توسعه خدمت رسانی به بیماران ایفا می‌کنند.

او افزود: بخش نورولوژی اطفال بیمارستان نمازی که از مهمترین بخش‌های درمانی برای اطفال است که برای نخستین بار در شیراز با همت خیرین و کمک دانشگاه با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان که ۲.۵ میلیارد تومان از سوی یک از نیک اندیشان حوزه سلامت و ۲ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است، افتتاح شد که دارای ۱۱ تخت است و این بخش علاوه بر بیماران استان فارس، بیماران سایر استان های همجوار را نیز زیر پوشش خواهد داشت که اهمیت بیمارستان نمازی را در جنوب کشور نشان می‌دهد.

حسینی در مورد آزمایشگاه مولکولار بیمارستان نمازی نیز بیان کرد: این آزمایشگاه مولکولار زیرمجموعه بخش پاتولوژی بیمارستان نمازی است که با اعتبار حدود ۳ میلیارد تومان بهره برداری شده و رسالت آن در حال حاضر تشخیص بیماری‌های عفونی با محوریت کرونا است.