زیرساخت استان فارس برای مقابله با بحران مناسب نیست

زیرساخت استان فارس برای مقابله با بحران مناسب نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: آسیب‌پذیری استان فارس در شرایط بحران بسیار زیاد بوده و ناشی از زیرساخت‌های این استان است که با اندک باران دچار بحران می‌‌شویم؛ لذا نمی‌دانیم در استان فارس دعا کنیم باران ببارد یا نبارد!

خلیل عبدالهی به ارائه آخرین وضعیت جوی استان پرداخت و گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ورود موج بارشی جدید به استان فارس، تمام ادارات و ارگان‌ها به حالت آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: کنارگذر‌های رودخانه خشک و پل شاهد واقع در بولوار شهید چمران از ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه پنجم مرداد تا اطلاع ثانوی با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز، به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و حفظ ایمنی جان و مال شهروندان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه‌داد: در سطح استان و شهر شیراز مکان‌هایی وجود دارد که امکان وقوع بحران در انجا ممکن است، اما طبق اطلاعیه در بلوار جمهوری احساس خطر کرده‌ایم لذا این منازل خالی از سکنه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت استان فارس پایدار است، ابراز داشت: دو روستای زین‌آباد داراب و حسین‌آباد فراشبند دچار آبگرفتگی شده اند که در حال امداد رسانی به شهروندان هستیم.

عبدالهی در پاسخ به این سوال مبنی بر وضعیت تردد در جاده ها اذعان کرد: محور جاده‌ای شهرستان داراب و نی‌ریز کمتر از یکساعت مسدود بوده است، اما اکنون تمام راه های مواصلاتی استان باز است و در حال حاضر هیچ جاده ای در سطح استان مسدود و یکطرفه نیست.

وی به بارندگی های پیش رو اشاره کرد و گفت: برای فردا پیش بینی می‌شود که مرکز استان و شمال استان شاهد بارندگی شدیدتری باشد که هشدارهای لازم ابلاغ شده است.

آسیب‌پذیری استان فارس در شرایط بحران بسیار زیاد است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به بارندگی بیش از ۵۰ میلی متر در استان های همجوار اذعان کرد: در فراشبند ۱۰ و نیم میلی متر بارندگی بود که دچار بحران شده ایم همچنین در شهرستان داراب نزدیک به ۱۷ میلی متر بارندگی داشته ایم که یک روستا زیرآب رفت است.

عبدالهی در پایان ابراز داشت: از شهروندان گرامی تقاضا داریم تا بازگشت شرایط جوی پایدار، از سفر‌های غیر ضروری در سطح استان و شهر خودداری و در صورت ضرورت، با رعایت اصول ایمنی در رانندگی از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.