زندگی در میان اسلحه و استخوان

دستگیری شکارچی سابقه دار در شیراز دستگیر شد

زندگی در میان اسلحه و استخوان

یکی از شکارچیان متخلف که در استان فارس و استان های همجوار مبادرت به شکار حیوانات و پرندگان در مناطق زیست محیطی می کرد، با تلاش یگان حفاظت محیط زیست فارس دستگیر و چندین اسلحه شکاری و جنگی و مقادیر قابل توجهی استخوان و بقایای حیوانات شکار شده از محل اختفای این شکارچی پیدا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تشریح جزییاتی از دستگیری این شکارچی گفت: شکارچی متخلفی که در استان فارس و استان های همجوار اقدام به شکار حیوانات وحشی می کرد در مخفیگاه خود در شیراز دستگیر شد.

عطا پورشیرزاد روز دوشنبه در خصوص دستگیری شکارچی متخلف در شیراز بیان کرد: با توجه به گزارش های واصله مبنی بر شکار حیوانات وحشی و غیر وحشی شناسایی این شکارچی در دستور کار یگان حفاظت و ادارات حراست و حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: پس از انجام ماموریت های مختلف شکارچی متخلف شناسایی و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با مرجع قضایی و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک شیراز نسبت به دستگیری این شکارچی متخلف در محل اختفای او اقدام به عمل آمد.

این مقام مسئول افزود: محل اختفای این شکارچی متخلف در شهرک آرین شیراز بود که در بررسی های اولیه از محل اختفای وی چندین قبضه سلاح غیر مجاز به همراه مهمات و ادوات جنگی از جمله ۸۰۰ فشنگ سلاح کمری کشف شد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ، علاوه بر تجهیزات کشف شده چندین تاکسیدرمی نظیر سر قوچ، سر آهو، سر کل، سر مارال و پوست کفتار کشف شد. علاوه بر این اجزای فک و دندان کفتار نیز از این شکارچی متخلف کشف شده است.

پورشیرزاد ادامه داد: پرونده این شکارچی متخلف به مراجع قضایی ارجاع تا پس از طی شدن تحقیقات لازم و بررسی گوشی های مکشوفه زمینه صدور حکم فراهم شود.