زمین فوتبالی در شیراز که قربانی می گیرد!

زمین فوتبالی در شیراز که قربانی می گیرد!

ورزشگاه حافظه شیراز نه تنها در لیگ برتر بلای جان تیم ها از جمله فجرسپاسی به عنوان میزبان شده، بلکه تیم های لیگ دسته یک هم از این زمین گلایه دارند!

زمین چمن ورزشگاه حافظیه شیراز که از قدیمی ترین اماکان ورزشی ایران به شمار می رود، بعد از بارها اصلاح و ترمیم، این روزها به هر چیزی شبیه است جز زمین فوتبالی که بتوان روی آن چند پاس را ارسال کرد و از این راه به گل رسید.

شرایط در این زمین به گونه ای است که کلانتری، سرمربی فجرسپاسی شیراز هم بعد از هر بازی از تیم های مهمان عذرخواهی می کند و اعتقاد دارد که در این زمین نمی توان کار فنی کرد و حتی سلامتی بازیکنان هم به خطر می افتد.

اما مهم ترین قربانی این زمین فوتبال، فجرسپاسی است که تعداد زیادی از بازیکنان خود را در نیم فصل اول از دست داده و نتوانست نتایج مناسبی را هم در طول فصل کسب کند.

شرایط در این زمین به گونه ای است که در آخرین بازی فجرسپاسی در حافظیه که به مصاف پیکان رفت، بازیکن جوان تیم تهرانی مصدوم و از زمین خارج شد و حالا مشکوک به مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی است که می تواند او را به مدت یک فصل از میادین دور نگه دارد.

در نهایت فجر سپاسی در شرایطی که می توانست در این زمین بیشترین امتیازها را از رقبای خود کسب کند، در حال حاضر در انتهای جدول قرار دارد و به نظر می رسد زمین حافظیه، یکی از مهم ترین دلایلی است که تیم باسابقه فجر را زمین زده و چه بسا این تیم را مجددا راهی لیگ دسته یک کند!

اوضاع به گونه ای است که فجرسپاسی در 10 بازی خانگی خود به هشت تساوی و دو شکست دست یافته اما در بازی های خارج از خانه خود که در زمین رقبایش به میدان رفته، توانسته دو پیروزی را به دست آورد و در مجموع وضعیت بهتری داشته باشد.

شرایط عجیب و نامساعد این زمین به نحوی است که صدای تیم های لیگ یکی هم در آمده است! در بازی اخیر تیم قشقایی شیراز با ملوان بندرانزلی، مازیار زارع، سرمربی ملوان به شدت از وضعیت این زمین انتقاد کرد. زارع که با تیمش در ورزشگاه حافظیه یک بر صفر قشقایی را شکست داد، گفت:‌ «در اینگونه زمین‌ها نمی شود صحبت از فوتبال کرد و اگر گلی هم زده شود به دلیل اتفاق است. شاهد فوتبال قشنگی نبودیم زیرا زمین به اندازه کافی بد بود و وزش تند باد هم در بازی اثر نامطلوب گذاشت. تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز بعد از چندین سال زحمت کشید تا به لیگ برتر رسید و به کادر فنی این تیم حق می دهم که نمی شود در این زمین بد، بازی کرد».

عجیب تر اینکه سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان مجری برگزاری مسابقات، هیچ نظارتی بر وضعیت این ورزشگاه ندارد و اجازه می دهد فجر سپاسی با میزبانی روی این زمین چمن، کیفیت بازی های لیگ را پایین بیاورد و حتی سلامتی بازیکنان را هم به خطر بیاندازد!

با تمام این تفاسیر با وجود اعتراض های متعددی که از کیفیت بد چمن حافظیه می‌شود، اما هیچ کدام از مسئولان شیراز اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهند و مشخص نیست دلیل این موضوع چیست.