زلنسکی: تحریم نفتی روسیه ضروری‌ست

زلنسکی: تحریم نفتی روسیه ضروری‌ست

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه در سخنانی خواستار بسط تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

در حالیکه اتحادیه اروپا همچنان در دستیابی به توافق بر سر تحریم های جدید علیه روسیه ناکام است، رئیس جمهور اوکراین امروز بسته ششم تحریم های برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل تحریم نفتی را ضروری خواند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی در پارلمان اسلواکی گفت: اکنون بسته ششم تحریم‌ها تصویب خواهد شد و قطعاً این همان بسته‌ای است که ما به آن نیاز داریم. همچنین تحریم‌های انرژی ضروری است.

اتحادیه اروپا از هفته گذشته اعلام کرد که در ادامه تحریم های بروکسل علیه مسکو در پاسخ به عملیات نظامی در اوکراین، بسته ششمی را برنامه ریزی کرده است. با این حال اعضای این اتحادیه کماکان از دستیابی به توافق بر سر بسته جدید، که گفته می شود تحریم های نفتی علیه روسیه را هم شامل خواهد شد، ناکام مانده اند.

اخیرا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در قبال تحریم گاز روسیه باید احتیاط کرد؛ چرا که صنایع پتروشیمی اروپا بدون گاز قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

اتحادیه اروپا هم‌راستا با آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی، تحریم‌های متعددی از جمله تحریم واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه را به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال کرده است.