2 زلزله وحشت آور در کمتر از 10 دقیقه در هرمزگان

زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتری در جناح و 4.2 ریشتری در بندر چارک رخ داد

2 زلزله وحشت آور در کمتر از 10 دقیقه در هرمزگان

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین جناح، هرمزگان و جنوب استان فارس را لرزاند.

در فاصله ۲۰ دقیقه چهار زلزله بالای ۴ ریشتر جناج و بندرچارک در استان هرمزگان را لرزاند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در ساعت های ۱۰:۲۵، ۱۰:۲۹، ۱۰:۳۶ و ۱۰:۴۵ چهار زمین لرزه به بزرگی به ترتیب ۴.۵، ۴.۴، ۵.۲ و ۴.۲ در مقیاس ریشتر بندر چارک و جناح واقع در غرب استان هرمزگان را لرزاند.

مهرداد حسن زاده اعلام کرد: تیم های ارزیاب از هلال احمر و این مدیریت برای بررسی وضعیت زلزله به مناطق زلزله زده بستک و چارک اعزام شدند.

حسن زاده افزود: ضمن آماده باش به تمام نیروها در محل، نشست فوق العاده برای بررسی آخرین وضعیت زلزله در شهرستانهای بستک وبندرلنگه برقرار شده که به محض اطلاع به اطلاع مردم خواهد رسید.

 وی ادامه داد: پایش میدانی و با توجه به اطلاعاتی که دهیاران وبخشداران این مناطق انجام داده اند خسارت جاری تا این لحظه گزارش نشده اما ترک خوردگی و فرو ریختگی دیوار در اینگونه حوادث طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان می مانند

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با وجود اینکه زلزله های امروز در غرب استان خسارت جانی نداشته ولی نیروهای امدادی برای حفظ روحیه مردم و کمک رسانی در حوادث احتمالی پس از این زلزله ها در محل باقی می‌مانند.

مهرداد حسن زاده افزود: وقتی در یک ساعت هفت زلزله در دو منطقه هرمزگان رخ می‌دهد، به طور حتم مردم نیاز به آرامش دارند که وجود نیروهای امدادی به این امر کمک می‌کنند تا مردم در شرایط خوب بسر ببرند و نگران کمک های امدادی نباشند.

 محل وقوع: استان هرمزگان - حوالی جناح

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۰:۳۶:۰۵

طول جغرافیایی: ۵۴.۴

عرض جغرافیایی: ۲۶.۹۶

عمق زمین‌لرزه: ۸ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

۱۳ کیلومتری جناح (هرمزگان)

۱۶ کیلومتری کوخرد (هرمزگان)

۲۶ کیلومتری بستک (هرمزگان)

    نزدیکترین مراکز استان:

۱۸۷ کیلومتری بندرعباس

۳۴۷ کیلومتری شیراز