زلزله به ۸۰۰ هکتار از مزرعه پرورش میگو سایه خوش بندرلنگه خسارت زد

زلزله به ۸۰۰ هکتار از مزرعه پرورش میگو سایه خوش بندرلنگه خسارت زد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بر اثر وقوع زلزله ۶ و یک دهم ریشتری بامداد شنبه یازدهم تیرماه، بیش از ۸۰۰ هکتار از استخرهای پرورش میگوی آماده برداشت در مجتمع پرورش میگو سایه خوش شهرستان بندرلنگه در معرض تلفات قرار گرفت.

عبدالرسول دریایی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پرورش میگوی سایه خوش که خسارت زیادی در زلزله به آن وارد شده است، افزود: در بررسی‌های اولیه از مناطق زلزله زده دیواره استخرهای پرورش میگو، ورودی و خروجی استخرها، کف استخرها، کانال آبرسان مزرعه، ایستگاه پمپاژ و موتور خانه‌ها تخریب شده و شکاف‌های بزرگ در تمام مزرعه ها ایجاد شده و بیش از ۶۰ پایه برق افتاده است.

وی بیان داشت: به دلیل تخریب شدید دایک‌ها و خروجی‌ها امکان برداشت میگو وجود ندارد و در بررسی اولیه سایت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری سایه خوش بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین از ارسال ماشین آلات سنگین  و نیمه سنگین راه سازی به مجتمع پرورش میگوی زلزله زده سایه خوش جهت بازسازی و ترمیم دایک ها جهت سهولت برداشت میگو خبرداد.

 دریایی با اشاره به اینکه خسارات وارده پس از زلزله به این مجتمع ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پرورش میگو بسیار سنگین بوده است، اضافه کرد: با تصمیم  گیری ستاد بحران شیلات هرمزگان مقرر شد اولویت اول برداشت میگوی موجود در مزارع و ترمیم دایک ها استخر و رفع قطعی برق این مزرعه ها می باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با ورود جامعه شیلاتی از سرتاسر استان هرمزگان و حمایت از مناطق زلزله زده کمک های خوبی جمع آوری و به منطقه ارسال شده و در حال حاضر نیز از همین طریق ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز در حال فراهم شدن است.

دریایی افزود: بی شک کارکنان شیلات استان و همچنین بهره برداران شیلاتی نیز در کنار سایر هموطنان ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق زلزله زده ، در جهت خدمت و کمک به آن ها دریغ نخواهند کرد.

زلزله های پی درپی بویژه ۶.۱ و۶.۳ریشتری بامداد شنبه - یازدهم تیر ماه - در بندر خمیرو بندرلنگه استان هرمزگان رخ داد.