زباله های رها شده در ورودی یاسوج جمع آوری شد

زباله های رها شده در ورودی یاسوج جمع آوری شد

بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد از جمع آوری زباله های رها شده در حوالی ورودی شهر یاسوج و منطقه دو پشته دشتروم خبر داد.

در پی رها کردن و تخلیه زباله در ورودی شهر یاسوج در مسیر اصلی محور یاسوج به بامیدان، گزارش خبری با عنوان " ماجرای انبوهی از زباله در ورودی‌ شهر یاسوج چیست؟ " انجام گرفت که در این راستا، "علی اکبری‌تبار" گفت: بدنبال رها سازی زباله های فراوان در ورودی شهر یاسوج و حوالی دوپشته دشتروم و انتشار تصاویری از نازیبایی ها در رسانه ها و فضای مجازی بلافاصله نشستی در محل بخشداری بویراحمد با حضور بیش از ۱۷ دهیار منطقه دشتروم برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این نشست ضمن تاکید بر سلامت محیط زیست، از دهیاران خواسته شد هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری زباله ها رهاشده در این منطقه اقدام کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد ضمن دعوت مردم به رعایت بهداشت عمومی عنوان کرد: قطعا با رهاسازی زباله ها در اماکن عمومی و محل تردد ضمن اینکه سلامت مردم به خطر خواهد افتاد چهره شهر و ورودی شهر را نازیبا می کند که برای مرکز استانی که نام "پایتخت طبیعت ایران" را یدک می کشد زیبنده نیست به همین خاطر به دهیاران تاکید شده است با گشت ها نامحسوس مناطق را زیر نظر گیرند و خاطیان به مراجع ذی صلاح معرفی شوند.

اکبری تبار بیان کرد: خوشبختانه طی دیروز با همت دهیاران حدود ۲۰ کامیون زباله رها شده در ورودی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به صورت عملیاتی جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: دهیاران این منطقه با مشکلات و چالش های زیادی ازجمله نداشتن ماشین حمل زباله مواجهند که باید فکری برای این مساله شود. همچنین از حدود ۱۶ روستای منطقه دلی اولاد علی مومن بیش از ۱۳ روستا فاقد دهیاری هستند که این مساله نیز مشکلات ما در این خصوص را بیشتر کرده است.

بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد اضافه کرد: این زباله ها جمع آوری شدند اما باید فکر اساسی برای این مساله کرد، فرهنگ سازی انجام شود، پلیس راه کمک کند و سطل زباله در این منطقه ذپیش بینی شود.